Gå till innehåll

Problem med Osmos


qvintus53

Rekommenderade inlägg

Jag har köpt en Aquatic-nature Osmos men får det inte att fungera.

Den fungerar bara under en kort stund innan det blir stopp i den och när den fungerar låter den väldigt mycket.

Där vattnet går in i mittenfiltret så sitter det en backventil som stoppar flödet så fort det blir tryck, men det verkar vara bakvänd. Dvs den stoppar flödet in i filtret. Innan den stoppar så låter den väldigt mycket när ventilen slår till och från.

Är det något jag gör fel eller nån annan som haft samma fel?

Jag har ju inte satt dit ventilen själv utan den var monterad så.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det var så tydligt beskrivet vilken koppling jag har problem med.

Det är alltså den inringade delen som strular, sitter nån backventil/nålventil i kopplingen som stoppar flöden när jag sätter på vattnet. Dom gånger som den inte stoppar vattnet så slår den till och ifrån hela tiden vilket skapar ett väldigt högt ljud.

post-4625-14468918940712_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälper inte med att starta med lågt tryck. Enda chansen att få in vatten är om man sätter på max tryck direkt, men då slår backventilen till och ifrån hela tiden, låter som 100ggr i sekunden. Men det fungerar bara en gång av tio. Oftast så slår det stopp direkt.

Får väl ringa butiken när dom öppnar efter nyårshelgen.

Men man är ju lite otålig nu när man skaffat sitt första kar och bara väntar på att få börja med att hälla i vatten och blanda salt.

Bor dessutom uppe i norr så man har ju inte möjlighet att ta sig till butiken hela tiden för att få hjälp...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...