Gå till innehåll

levandesten


Fagerberg

Rekommenderade inlägg

Jag har fått förmig att stora mängder ny sten kan kicka igång en ny inkörningsperiod. Hur det sedan påverkar övriga akvariet beror väl på kvoten ny sten/gammal sten?

Men som alltid med mina svar, de är inte värda något utan verifikation av en mer kunnig :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycker sten har du i idag? Är det 400L akvarie du har?

Jag tror och hade själv kunnat tänka mig slänga i ett par kg med några veckor mellanrum i ett så pass stort kar. Men visst finns det dött mtrl på de nya stenarna

om dom är färska. Har dom legat ett tag hos handlaren har den redan blivit delvis inköd där. VIlken medför mindre dörr som skall förmultna.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte heller någon expert, du har inte skrivit nåt om ditt kar/nuvarande innehåll men om du delar upp det på till exempel ett par omgångar md 4-5 kg så bör det inte bli några stora problem, jag har själv gjort så. De gångerna har jag köpt ny sten från en handlare vilket har funkat bra.. men hur länge den hade legat hos honom vete katten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...