Björn 530 Postat 13 januari 2010 Dela Postat 13 januari 2010 (ändrat) Vad rekommenderar ni för akvariestorlek för fyra Paracanthurus hepatus (Doris)? Fiskarna simmar nu som små i ett 130 50 60 kar (Deltec). Fiskarna verkar växa rätt fort och jag antar att de kommer att börjar slåss som könsmogna därav frågan. Ändrat 13 januari 2010 av Björn 530 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 14 januari 2010 Dela Postat 14 januari 2010 Jag hade 2 st i ett liknande kar tidigare men de höll alltid koll på varandra. En dag blev den ena dominant och den nadra slutade mer eller mindre att växa. Jag har själv 2 st i ett kar på drygt 700 liter men jag kan också läsa vad som står på Reeflex. Svårt att säga några exakta storlekar på kar men det är ett riktmärke!http://se.reeflex.net/tiere/524_Paracanthurus_hepatus.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Björn 530 Postat 15 januari 2010 Författare Dela Postat 15 januari 2010 Ok jag har sett flera rekommendationer på 300 liter men undrade vad dom menade med det. Med hjälp av ditt svar tyder jag det som att det är ca 300 liter per firre som avses för att få frid och fröjd, tackar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 15 januari 2010 Dela Postat 15 januari 2010 Jag försökte säga att det inte är så lätt att säga hur mycket de behöver och hade mitt eget kar som ett exempel på litet akvarium för 2 st. Reeflex rekommenderar att du ska ha ett akvarium på 1200 liter för att ha Paletter, även om det bara är en.Min uppfattning är att man inte behöver dubbla vattenvolymen för att man dubllar antalet. Det beror på om det är ett par, honor eller hanar mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.