Gå till innehåll

Giribaldi Damsel


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Om den är fridlyst borde den inte finnas till salu på vissa webbaffärer.

Sökte på globefish.com på deras saltvattensfiskar och fick upp olika länkar till webbaffärer och på den ena sålde de ovanliga fiskar som jag aldrig har sett någonstans.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här har du en sida med massor av fina bilder på fisken. jag vet att förr så fick man inte ta med sig något från catalinaöarna. Dykare kontrollerades noga så att ingen kunde smuggla med sig t.ex denna fisk

http://www.oceanlight.com/html/hypsypops_rubicundus.html

Jepp, jag hittade det.

Garibaldis sometimes can live to be seventeen years of age. The Garibaldi is protected by the California state law. Garibaldis are native to Santa Catalina island. The adult male and females are territorial, but the younger fish are not.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

<TABLE cellSpacing=5 cellPadding=5 width="98%" bgColor=#ffffff>

<T>

<TR>

<TD vAlign=top bgColor=#ffffff>

Rhinopias sp.

rhinopias1smallername.jpg

Rhinopias sp.

<A title="More Pictures & Info" href="http://www.themarinecenter.com/specials/index.htm" target="_blank">linkre.gif

Specials</A>

</TD>

<TD vAlign=top>

<DIV class=main>

Rhino Scorpionfish

Rhinopias sp.

The Holy Grail of the Scorpionfish clan, the Rhinopias are as spectacular as they are expensive. Seldom collected and much in demand, those interested should contact us to get on the waiting list. Shown is Rhinopias eschmeyeri.

If you found this page from our home page or our specials, we have this extremely rare find available today. </DIV></TD></TR></T></TABLE>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...