Gå till innehåll

Vart ska man handla?


A1987

Rekommenderade inlägg

Bor i stockholm så det finns ju några affärer att välja på...

Kan tänka mig att åka några mil, bara det är bra grejor.

Någon som handlat på akvariehobby i uppsala? ska dit och hälsa på en vän så tänkte passa på att kika in där också :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Åk till Triton, bra priser, kunnig och ärlig personal, och bra skötsel. Finns väldigt lite negativt att säga om Triton.

Det ända jag kan gnälla liiiiite på är att de oftast inte har allt man behöver inne. Men å andra sidan är det också en liten specialbutik för hobbyentusiaster så det lönar sig förmodligen inte att ha ett lager med prylar.

Akvariehobby är sådär, typisk hobbyaffär med en bättre sötvattensavdelning.

För dyra priser och halvtaskig saltvattensdel. Min åsikt, och den står jag för.

Ka dock vara värt att titta förbi, man vet aldrig vad som dyker upp. De kan ha bra pris på fiskar ibland och har man tur hittar man en individ som ser kry ut.

PS: Jag är rätt petig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fisk ska alltid köpas av butiker som har karantän tycker jag,be sedan den som säljer fisken att visa tex ur en bok hur stor fisken blir och hur svår den är för att slippa se aborrar och drakfiskar i redsea burkar.Patrik

Håller delvis med, detta är en av Akvarihobbys brister anser jag. Har hört skräckexempel när man står på plats i affären. Denna fisk ska gå jättebra....... En brist på kunskap tror jag.

Men vi som konsumenter MÅSTE ta vårat ansvar! Hur många gånger ser man inte:

-Vad är det för korall jag köpt?

-Vad är detta för fisk?

-Vad är det här?

Och skräckexemplet:

-Vilken anemon och hur tar jag hand om den?

Hur kan man köpa någonting man inte vet vad det är, vad det äter, hur det lever, hur stor det blir och hur man ska ta hand om det?!?!

Många blir rent av lurade av handlare (okunniga sådana). Men många är dumköp anser jag.

Jag kan förstå om man har några frågetecken, men att inte ha någon aning om vad man köpt är ju bara puckat. Idag är information så lätt att få tag i och tinga en fisk brukar det inte vara några problem med. Alla har nästan en kamera eller kameramobil. Ta ett kort på det ni ska köpa, gå hem och leta reda på info om vad det är, hur stor, vad den äter och rekommendationer INNAN ni köper "det".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag åker från Sundsvall paserar jag uppsala stanna en gång där men satt mig i bilen efter 10 min.Bra ställa kanske för Monsterfishkeepers och sötvatten men salt avdelningen var inte så bra i mina ögon.Aldeles för mycket glasrosor i karen såg inte ut som dom skrapa rutorna där alls samt död fisk i karen som var halft uppätna.Det är en sak om fiskarna nyss dött vid tex frakt eller så.Ne du som bor i Stockholm borde kolla triton,Akvarieleasing eller någon av dom andra fina ställena som finns där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...