freguz Postat 7 februari 2010 Postat 7 februari 2010 Ska nu limma på min överrinningskam på min plexiglasskiva.Hur länge måste man vänta innan man kan peta ner skivan i karet? Citera
kimett Postat 7 februari 2010 Postat 7 februari 2010 2mm per dygn brukar det vara, men mest ättika som avges vilket en del tillsätter i sina kar. Citera
freguz Postat 7 februari 2010 Författare Postat 7 februari 2010 Det är ju en av kanske världens kortaste överrinningskammar vi pratar om nu också, cirka 6 cm, och en tunn tunn silikonsträng som kanske är under 1mm, jag tror jag testar ikväll, då har det gått 8 timmar sedan limning:) Citera
stigigemla Postat 7 februari 2010 Postat 7 februari 2010 Det är stor skillnad på härdningstiden för olika fabrikat. Casco glassilikon är jättesnabb där kan man fylla ett litet akvarium efter ett dygn om man lägger en blöt trasa i det.Perrenator t.ex tar minst tre gånger så lång tid men fogen blir mycket starkare. Citera
freguz Postat 7 februari 2010 Författare Postat 7 februari 2010 (ändrat) Det är stor skillnad på härdningstiden för olika fabrikat. Casco glassilikon är jättesnabb där kan man fylla ett litet akvarium efter ett dygn om man lägger en blöt trasa i det.Perrenator t.ex tar minst tre gånger så lång tid men fogen blir mycket starkare.Ok. Detta är Dana Lim från Classe, med infotexten "torkar 2mm/dygn"*editAlltså det är bara risken för att koraller/fiskar skulle dö som jag vill vänta. Att limning skulle bli lite bristfällig eller att härdningen kanske inte blev 100% perfekt och jag måste limma om den om ett tag gör ingenting /edit Ändrat 7 februari 2010 av freguz redigering Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.