Josv1973 Postat 7 februari 2010 Postat 7 februari 2010 Haj saltisar !Jag undrar om dom tester som där bara står start och end på (Calcium,alkalinity och magnesium) när man läser av vatten provet. Är där någon som har någon erfarenhet av dessa? Jag undrar vad det ska vara när det är bra Start eller End? Detta gäller Red sea starter kit vatten prover.Tack på förhand Citera
Galdrin Postat 7 februari 2010 Postat 7 februari 2010 Du tänker på Red Sea Calcium+, Alk och magnesiumtester? Jag förstår inte riktigt frågan men jag har använt dom ett tag. Citera
lionofmarley Postat 7 februari 2010 Postat 7 februari 2010 när du droppar i från sprutan i provröret så slår färgen om från rosa till blå när du har fått fram värdet som ditt vatten har.. alltså är det end-color som du ska hamna på. Citera
Galdrin Postat 7 februari 2010 Postat 7 februari 2010 Precis, när färgen slår om till blått så slutar du ha i reagens och sedan kontrollerar du hur mycket reagensvätska du har använt och kontrollerar det mot tabellen i den medföljande lilla intruktionen. Citera
Ted-m Postat 7 februari 2010 Postat 7 februari 2010 Hehe tackar har inte förstått själv dom testerna så jag har aldrig använt dom tack för Dummy instruktionen. Citera
Galdrin Postat 7 februari 2010 Postat 7 februari 2010 Det ovan stämmer för mitt kalcium och magnesiumtest. För Alk testet så slår färgen om från blått till lila, kommer man till rosa så har man haft i för mycket reagens. Citera
Ignörd Postat 21 februari 2010 Postat 21 februari 2010 Jesper kolla inne på Red Sea Max hemsida, där kan du registrera dig och även ladda ner instruktionsbok på svenska.. ;-)http://www.redseamax.com/redseamax/250Temp/redseamax/index.html Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.