Gå till innehåll

Farliga molejoxxer....


-Johan-

Rekommenderade inlägg

Hej hej.

Kanske är en "dum" fråga...

Har funderar lite (som vanligt)... Det verkar kul och intressant att det kan dyka upp lite olika djur/organismer iakvariumet. Men det jag funderar på är ifall detkan uppstå "farliga" djur/organismer som är farliga/skadliga för mig?

smiley9.gif

Mvh johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

<UL>

Vissa knappkoraller producerar ett mycket starkt nervgift (palytoxin)

Man kan bli allergisk mot havsborstmaskar (i alla fall vissa som lever på Västkusten)

Mantisräkor kan "boxas" med klorna

Drakfiskar, kaninfiskar och vissa blennider är giftiga.

Kirurgfiskar kan slå med taggar på stjärten

Muränor kan bitas

Av dessa kan de ryggradslösa djuren dyka upp i akvariet, de andra får man nog tillsätta själv. Någon som kommer på fler?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, om man inte räknar en sur granne som har drabbats av takdropp. Sanorlikheten att det skulle dyka upp en crownshell snäcka eller något liknande är nog lika stor som att bli träffad av en komet.

Sen kan du förstås stoppa i saker som är mer eller mindre farliga.

Det är ju större sannorlikhet att du dör av en komet/asterioid än att du dör i en bilolycka ...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag håller med Vitamin, akvarium kommer att slå hårt och hänsynslöst mot börsen, och det enda som hjälper är att ge efter och ta smärtansmiley2.gif.

Smärta är bara en högre form av njutningsmiley2.gif.

(jag ligger just nu med ett överjävligt ryggskott som gör så ont att jag lever på morfin och har mycket svårt att känna njutningen just nu...)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...