Gå till innehåll

Vad behöver jag för utrustning?


Curtus

Rekommenderade inlägg

Hej,

Jag håller precis på att planera inför ett köp av kalkreaktor.

Eftersom jag är väldigt nöjd med min skummare kommer jag köra på en BubbleMagus reaktor med extra media-behållare. Jag har tänkt sattsa på modellen C-100 som ska klara kar upp till 1600liter (mitt kar är på drygt 400 liter). Men jag antar att det inte är något problem att reaktorn är såpass överdimensionerad? Anledningen till storleken är att jag vill ha grejer som skulle klara av en ev. uppgradering i framtiden.

Hur som helst så undrar jag vad jag behöver för att få en komplett fungerande reaktor?

När jag kikar så kommer det ju upp en del tillbehör och jag förstår att jag behöver en del av det men en del vet jagi nte vad det har för funktion eller vad det är, här är några saker jag stött på:

Co2 regulator

Co2 tub

Bubbelräknare

Check valve (vet ej vad det är)

Ph-kontroll.

Är det något jag glömt eller något av ovanstående som jag inte behöver. Ph-kontrollen antar jag att man inte måste ha men känns tryggare.

Funderar på att köpa denna kontrollen, vad tror ni?:

http://www.fish-street.com/weipro_ph2010_ph_meter

Mvh Patric

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det något jag glömt eller något av ovanstående som jag inte behöver. Ph-kontrollen antar jag att man inte måste ha men känns tryggare.

Funderar på att köpa denna kontrollen, vad tror ni?:

http://www.fish-street.com/weipro_ph2010_ph_meter

Mvh Patric

åhh vilket ha-begär man får nu :) 41 Euro....köp köp!

Om (snarare när) jag beställer därifrån så lär den dyka ner i påsen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fredrik: Ja jag tyckte det verkade vara ett överkommligt pris=)

Jonas: Tack så mkt då vet jag det.

Men är den listan jag skrev komplett, om jag kompletterar reaktorn med ovanstående saker har jag då ett fungerande system? Eller är det nått mer jag ska ha för att det ska funka smärtfritt?

Mvh Patric

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...