ÖrebroTjejen Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 Jag har ett litet 73l akvarium som jag snart ska lägga i lite fiskar, tänkte ha clownfiskar, finns det någon annan fisk jag kan ha som inte blir så stor ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Snirrevirre Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 Jag har ett litet 73l akvarium som jag snart ska lägga i lite fiskar, tänkte ha clownfiskar, finns det någon annan fisk jag kan ha som inte blir så stor ?Finns många o mycket söta Gobysar, det är vad jag har kört med. Jätte trevliga gynnare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ÖrebroTjejen Postat 26 februari 2010 Författare Dela Postat 26 februari 2010 Finns många o mycket söta Gobysar, det är vad jag har kört med. Jätte trevliga gynnare.okej, jo dom har jag sett, väldigt färg glada Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ÖrebroTjejen Postat 26 februari 2010 Författare Dela Postat 26 februari 2010 finns det någon annan man kan ha ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Snirrevirre Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 Nån liten frökenfisk kanske, dock kan de vara rätt hetsiga. Nematodes Magnifica (en goby det oxå), grymt vacker, hoppar dock så måste vara täckt upp till. Det är dem jag testat =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbiff Postat 26 februari 2010 Dela Postat 26 februari 2010 Jag har ett litet 73l akvarium som jag snart ska lägga i lite fiskar, tänkte ha clownfiskar, finns det någon annan fisk jag kan ha som inte blir så stor ?Neoooongobys!! ex. http://se.reeflex.net/tiere/1400_Elacatinus_evelynae.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Birdo Postat 27 februari 2010 Dela Postat 27 februari 2010 Finns några fina bleenys med, Tex bicolour blenny. Dom blir inte specielt stora och dom har ett roligt betende. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ÖrebroTjejen Postat 27 februari 2010 Författare Dela Postat 27 februari 2010 Kan man ha en sån här ?(Mandarinfisk ?) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Birdo Postat 27 februari 2010 Dela Postat 27 februari 2010 Mandarinen är en vacker fisk, men tyvärr är den ganska svår med.Den tillbringar dagarna att jaga mat på den levande stenen och för att försöjra en mandarin så krävs en hel del LS.När man stoppar ner mat så är den inte specielt snabb på att ta födan (om den nu äns gör det)Att en mandarin ska klarar sig så krävs en hel del LS (då snackar vi 50 kg +) eller att den klarar av att konkurera med de andra fiskarna när det är matningsdags.Kolla gärna denna trådhttps://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=32260 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ÖrebroTjejen Postat 27 februari 2010 Författare Dela Postat 27 februari 2010 okej, ne men det var synd. tycker dom är väldigt fina!en mandarinfisk kan inte konkurera med clownfisk när det gäller mat? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
milk Postat 27 februari 2010 Dela Postat 27 februari 2010 som sagt behöver mandarinen massvis med sten med levande i för de är väldigt svåra att få att äta annat. dock håller jag med om goby, ska själv skaffa en snart annars kanske du kan ha någon räka eller något annat kul? eremitkräftor är rätt roliga att se på hur de vacklar runt med sina skal. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ÖrebroTjejen Postat 27 februari 2010 Författare Dela Postat 27 februari 2010 ok, jag har en räka och en snigel än så länge Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Snirrevirre Postat 27 februari 2010 Dela Postat 27 februari 2010 Gobys o bleenider finns ju i väldigt många utföranden, färger o storlek.Blir ofta väldigt personliga! Fråga bara min kompis SALTBIFF här, hennes neongoby, kommer fram till framrutan o sätter sig o tittar på dig när man knackar lite på rutan!Skitsöt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbiff Postat 27 februari 2010 Dela Postat 27 februari 2010 Gobys o bleenider finns ju i väldigt många utföranden, färger o storlek.Blir ofta väldigt personliga! Fråga bara min kompis SALTBIFF här, hennes neongoby, kommer fram till framrutan o sätter sig o tittar på dig när man knackar lite på rutan!Skitsöt!Jajemen det stämmer så bra! Den är superhärlig och naggande god fast den är så liten. Kan jag varmt rekommendera! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.