Gå till innehåll

Clownfiskar och?


ÖrebroTjejen

Rekommenderade inlägg

Mandarinen är en vacker fisk, men tyvärr är den ganska svår med.

Den tillbringar dagarna att jaga mat på den levande stenen och för att försöjra en mandarin så krävs en hel del LS.

När man stoppar ner mat så är den inte specielt snabb på att ta födan (om den nu äns gör det)

Att en mandarin ska klarar sig så krävs en hel del LS (då snackar vi 50 kg +) eller att den klarar av att konkurera med de andra fiskarna när det är matningsdags.

Kolla gärna denna tråd

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=32260

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

som sagt behöver mandarinen massvis med sten med levande i för de är väldigt svåra att få att äta annat. dock håller jag med om goby, ska själv skaffa en snart :) annars kanske du kan ha någon räka eller något annat kul? eremitkräftor är rätt roliga att se på hur de vacklar runt med sina skal.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gobys o bleenider finns ju i väldigt många utföranden, färger o storlek.

Blir ofta väldigt personliga! Fråga bara min kompis SALTBIFF här, hennes neongoby, kommer fram till framrutan o sätter sig o tittar på dig när man knackar lite på rutan!

Skitsöt!

Jajemen det stämmer så bra! Den är superhärlig och naggande god fast den är så liten. Kan jag varmt rekommendera! :jump:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...