Postat 2 mars 201015 år Hur funkar denna med koraller?Funderar på att starta igång ett till kar med mjukoraller bara så att mitt nuvarande får husera enbart stenkoraller..Funderar på vad för rolig fisk man kan stoppa ner. skulle denna kunna gå i ett mjukkorallskar eller äter dom mjukisar?
Postat 2 mars 201015 år Tror den här länken kan bringa lite klarhet..https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=32795&highlight=picasso
Postat 2 mars 201015 år Författare Kanon.. då får det bli en sån och en drake.. dom bör ju gå bra ihop! =)
Postat 3 mars 201015 år Drake och tryckare skall inte gå bra. Risk för att tryckaren biter sönder drakens fenor. //Daniel
Postat 3 mars 201015 år Författare aha oki.. har nämligen sett flera bidler från kar där dom går tillsammans.. men det kanske är som med mycket en chansning alltså?är inte drakens fenor giftiga föresten?
Postat 3 mars 201015 år kan bara hänvisa till denna länken..http://reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1542493Trigger and Lionfish-bad bad tankmates.//Baalz
Postat 3 mars 201015 år på sjöfartsmuseet går det 2 drakar med en picasso och en stjärnmuräna i samma tank.verkar funka bra det så vitt jag kan se har inte tryckaren gett sig på drakarna
Postat 3 mars 201015 år Som sagt har ingen egen erfaren . Tänkte bara att tipsa om några skräck exempel.//Daniel
Postat 3 mars 201015 år Det är till och med någon här på forumet som fått en drake skalad av en tryckare. Men det var en större. Drottningtryckare om jag minns rätt.
Postat 4 mars 201015 år Författare oki.. den picasso som jag tänkt köpa i butiken är några cm stor...Om jag köper en drake som är större borde det kanske vara lungt? dom bilder jag sett frnå akvarier där dom går tillsammans så ser drakarna ut att vara större.. eller är det fortfarande ett risktagande?Hur skulle en kulfisk model: Canthigaster solandri gå ihop med antingen en liten picassi eller en drake?Om man skulle ta två av dessa tre och kombinera ihop..sen får jag ju byta uin fiskarna när dom blir för stor.. karet äör bara på 220 liter så jag får köra ungdjur oxh en byta in dom.
Postat 9 mars 201015 år Bara inte draken är tillräckligt stor för att kunna käka tryckaren. dom är rätt stora i aptiten.
Postat 9 mars 201015 år Författare Som sagt tryckaren är kanske 4-5 cm stor.. tänkte försöka hitta en drake i samma storlek eller något större.. max 10 cm...
Postat 9 mars 201015 år Som sagt tryckaren är kanske 4-5 cm stor.. tänkte försöka hitta en drake i samma storlek eller något större.. max 10 cm...Man blir förvånad ibland över hur mycket en drake kan trycka i sig.Dom kan ta de mesta även fiskar som är nästan lika stora.
Postat 9 mars 201015 år Har haft en picasso och drake tillsammans, slutade med en drake med korta fenor och en död picasso. (han bet tillslut i fel fena)
Postat 9 mars 201015 år Författare Aha okidoki.. får nog sluta bort picasson då helt enkelt.. alternativts luta bort draken..Vad kan man annars ha för kamrater tillsamman med en picassotryckare.alt. vad kan man annars ha tillsammans med en drakfisk?
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.