Gå till innehåll

Hjälp min Goby umgås i fel sällskap


hepp

Rekommenderade inlägg

Min watchman goby är en konstig filur. Han har grävt ut en håla stor som en biljadboll under en ls. Där bor han med sin pistolräka. Till saken hör att en av de vidriga eunicemaskarsom(25cm lång) finns i mitt kar bor i samma håla. Har inte dessa taggar som dom släpper om man rör vid dom? Gobyn och masken ligger bredvid varandra och fisken verkar inte bry sig!!!

Är detta normalt? Bör jag vara orolig över denna bekantskap?

Till saken hör att masken snor mycket av den mat jag för ner till gobyn. Jag använder en slang och för ner det till öppningen eftersom mina clowner är snabbare än gobyn.

Nästa fråga:

Min goby verkar kräsen han bryr sig inte om formula one eller algtabletter eller artemia. Jag är orolig att han ska tyna bort om jag inte hittar något som passar. Vad ger ni era? Brukar de vara kräsna?

Hur fungerar symbiosen mellan goby och pistolräka? Vad består deras samarbete av? Hjälper dom varandra med mat? När pistolräkan grabbade tag i en halv algtablett så positionerade sig gobyn mellan clownerna och räkan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe min pistolräka verkar skjuta lösa skott. Han ingriper inte alls när borstamsken roffar åt sig det mesta. Dock så är jag lite orolig för gobyn. Jag droppar det mesta framför hålan men han verkar ointresserad. Men å andra sidan så drar både borstmasken och pistolräkan in en del mat i hålan. Kanske får han i sig resterna av det.

Ser man tydligt om de börjar magra?

En annan fråga. Jag har tyvärr rätt grov levande sand. Det är mycket snäckskal och annat. Klarar gobin att rota runt i den? Jag kan prova att ta upp så mycket snäckskal som möjligt. Bör jag försöka få i delvis ny finkornig sand?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...