Gå till innehåll

Stänga av helt eller dra ner nivån?


Rekommenderade inlägg

Jag reser en del i jobbet och ligger ofta över en natt på annan ort. Min stora skräck är att skummaren skall skumma över medan jag är borta. Det skulle säkert inte bli någon katastrof om den gjorde det då skummaren står i sumpen, men det har ändå en tendens att stänka och skvätta en hel del.

Frågan är vad som är det bästa alternativet om man vill undvika denna risk, är det att helt stänga av skummaren under 1,5 dygn eller är det att helt enkelt dra ner nivån på skumpelaren så att den ligger en bra bit under kanten till koppen för att på så sätt skapa en säkerhetsmarginal? Några avfallsämnen lär ju inte skummas ur oavsett vilket alternativ man än väljer, men frågan är om det ändå är värt att skumma p.g.a. syretillförsel i vattnet etc.?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra förslag Jaken, tack! Ska kolla på det. Någon som har tips på en nivåbrytare som skulle gå att använda för detta syfte?

Tills vidare drar jag bara ner nivån då med tanke på syresättningen. Tack för snabba svar!:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag borrade hål i min MCE600 skummarkopp.Jag skummar lite blött och då det inte är så mycket utrymme så jag tycker det är kul att tömma koppen 2-3 gånger veckan borra jag ett litet hål och låter skiten rinna via en luftslang ner i en 1,5 lit flaska som jag tömmer lite då och då.Kanske inte går att modda din på det sättet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...