Gå till innehåll

Trött haddoni


DAHLBERG

Rekommenderade inlägg

Min haddoni har varit trött en längre tid nu, är det nån som vet vad som kan vara krokigt? Matar med lite olika t ex räkor, fisk, musselkött osv osv. Har haft lite svårt att mata när den inte varit utvikt som den ska.

pH: ca 8

KH: ca 7 dKH (testade före KH+)

Ca: ca 500 mg/l

PO4: 0-0,1 mg/l (jobbar på det)

NO3: 0 mg/l

NO2: 0 mg/l

SG: 1,023-1,024

Tillsätter Easy life A+B 1 gång i veckan.

Haddonin för nån månad sen:

post-4741-14468919495034_thumb.jpg

Haddonin nu:

post-4741-14468919494925_thumb.jpg

Ändrat av DAHLBERG
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För dåligt ljus?

Sen verkar du ha någon ondska på sand och sten, ser ut som dinoflagellater, vet inte om den kan bli ledsen över det men.

Har för mig att man kan övermata dom men minns inte säkert, dom lever främst av ljuset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För dåligt ljus?

Sen verkar du ha någon ondska på sand och sten, ser ut som dinoflagellater, vet inte om den kan bli ledsen över det men.

Har för mig att man kan övermata dom men minns inte säkert, dom lever främst av ljuset.

Jo tack, jag har dino ;) Sjöhararna som skulle ta hand om det åkte pumprace :S Men haddonin har varit pigg när jag hade ännu mer dinoflagellater. Har 150W MH + 2x24W lysrör, det borde väl räcka :o

Har du någon clown så går i anemonen?

Hur ofta och hur mycket matar du?

Min får ingen annan mat förutom det som mina clowner ger den.

Har ingen clown som går i den... Hade 4 ocellaris, men misstänker att 2 slutade som mat. Sen de 2 clownerna försvann har anemonen varit ledsen. Matar kanske en till en halv räka (eller motsvarande) varje till varannan vecka, ibland mindre. Nu på slutet har det varit svårt att mata då den varit ihopskrumpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. Min har varit halvt upptuggad av en streampump som låg lite dåligt skyddad ett tag, men den repade sig fint och är nu uppe i samma storlek som förut igen. Jag tror dock att ett par clowner som håller objudna gäster borta och tar hand om värden är något att fundera på. Kan du inte ha det själv med tanke på storleken på karet så kanske du skulle byta bort den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. Min har varit halvt upptuggad av en streampump som låg lite dåligt skyddad ett tag, men den repade sig fint och är nu uppe i samma storlek som förut igen. Jag tror dock att ett par clowner som håller objudna gäster borta och tar hand om värden är något att fundera på. Kan du inte ha det själv med tanke på storleken på karet så kanske du skulle byta bort den?

Dvs byta ocellaris mot t ex polymnus? Jag har självklart funderat på att byta bort den, men skulle det kunna vara stor variation i salthalten som spökar? Har inte automatisk påfyllning så ibland kan det bli lite svängningar :/

Mata med artemia. Bitar av kött (fisk/räkor) får de väldigt sällan i naturen utan småbitar som artemia / krill. Att endast mata med stora foderbitar är jobbigt för anemoner (generellt) att smälta.

Okej, jag matar fiskarna med artemia varje/varannan dag så den får ju lite artemia då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...