Gå till innehåll

Bengan's lilla ZEOkar


Bengan

Rekommenderade inlägg

Karet som jag ska starta är ett kar med måtten 90x40x40 (längdxBreddxHöjd).

Visningsdelen av karet kommer att bli 60x40x40 och den övriga delen blir en intern sump.

Tänker nog skaffa en Vortech mp 10 till cirkulation. Belysningen funderar jag fortfarande på, blir antingen 150w MH eller en 4x24w dimmbar T5 ramp. Det lutar mest åt en T5 ramp eftersom det är lättare att få fram olika färger med rören.

Vill gärna skaffa en ATB nano cone skummare, men den får vänta tills ekonomin tillåter det.

Inriktningen kommer att bli färgglada sps och lps koraller. Tänkte befolka karet med räkor av olika slag samt några små gobys.

Ska bli kul att börja om från början, har fått en nytändning av detta. Ska bara försöka få sålt mitt nuvarande kar.:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är helt hundra på att det är hårddisken, men resten behöver en liten uppgradering. Svårt att hitta komponenter till den hårdvara jag har nu. Det som är mest surt är att alla mina foto sen 2år tillbaka ligger på hårddisken som kraschat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fått pris på karet nu, så det blir till att slå till. Tyvärr dröjer det innan jag kan köpa övriga prylar. Får väl bli en sak i månaden fram till sommaren.

Det som ska skaffas:

4x24 t5 ramp

Vortech mp10

Skummare (ATB nano)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gott att läsa Bengan -Tummen upp

Jag har ju haft din förra tråd som stor inspiration och tyckte det vore trist om en förbannad dator skulle försena ditt nya projekt.

Ska bli riktigt roligt att följa uppstart och utveckling för jag har mycket bra att lära mig, det är jag säker på.

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fått pris på karet nu, så det blir till att slå till. Tyvärr dröjer det innan jag kan köpa övriga prylar. Får väl bli en sak i månaden fram till sommaren.

Det som ska skaffas:

4x24 t5 ramp

Vortech mp10

Skummare (ATB nano)

kul att du är på banan iaf.. sen att det tar lite tid.. så är hobbyn!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gott att läsa Bengan -Tummen upp

Jag har ju haft din förra tråd som stor inspiration och tyckte det vore trist om en förbannad dator skulle försena ditt nya projekt.

Ska bli riktigt roligt att följa uppstart och utveckling för jag har mycket bra att lära mig, det är jag säker på.

Lycka till!

Kul att man inspirerat någon i denna hobby.:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...