Gå till innehåll

Min 144 liters kub


Bubbles

Rekommenderade inlägg

Håller precis på att få igång min 144 liters kub med måtten 60 x 60 x 40, alledeles lagom stort då min sambo redan har ett 240 liters. Är fortfarande i uppstarningsskedet då stenen åkte ner i helgen och ska få ligga där och gotta till sig ett tag. På bilden nedan vattentestas karet för första gången.

post-4955-14468919526076_thumb.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I skåpet står en 45 liters sump med en Bubblemagus nac7 skummare i ena änden och en korallenzucht zeovit reaktor i den andra. Som returpump används en Hydor på 2500l/h.

Lampan består av 6*24w t5 med kz coral new generation och fiji purple + 10 Cree XP-G led, vilket gör att det ser ut som ett UFO har landat i vardagsrummet, speciellt i kombination med det gamla akvariet som står två meter därifrån.

Inriktningen kommer främst bli sps och ricordea, eventuellt några små firrar. När allt väl är igång ska det även köras på tropic marine balling, sen håller det på att konstrueras en hemmabyggd akvariedator baserad på en arduino microprocessor,

Har inga fler bilder för tillfället, men ska försöka få upp det så snart som möjligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...