saltishenke Postat 20 oktober 2010 Postat 20 oktober 2010 Jo det är klart jag har själv fått lite bruna fläckar i sanden men hoppas på att det ändrar sig nu när jag har lite mer städpatrull i karet ! Citera
mbuna Postat 20 oktober 2010 Författare Postat 20 oktober 2010 jag har hoppat över städpatrullen hehe, vilket kanske inte är så smart, får se lite vad som händer framåt Citera
mbuna Postat 18 januari 2011 Författare Postat 18 januari 2011 2011, så det är dax att uppdatera läget. Koraller är xenia, fungia, sarcophyton och en liten zoanthus som tyvärr har tappat i färg och lite i storlek, har ingen aning om orsaken..,har kollat salthalten med misstanken att den är låg men den är 1.024.Fiskar är 4 chromis, 2 anthias dispar, 1 meiacanthus grammistes och 1 ocellaris clown och det funkar bra och inget mer i fiskväg, har även skaffat en pepparmintsräka som är helt suverän glasros-dödare:).Funderar på att skaffa en sjöhare för alg problemet har pågått en tid nu. det går i cykler där ja har haft cyano men nu har nån luddig mossliknande alg..tog några tester: KH 12, Mg 1300, Ca 420 och Nitrat 10, undrar vad ja har i Fosfat, kanske 100000..., ska skaffa en fosfattest snarast Citera
PatriksS Postat 19 januari 2011 Postat 19 januari 2011 Gillar din aquascaping väldigt mycket!! Citera
tiomm Postat 19 januari 2011 Postat 19 januari 2011 Mycket snygg scaping! Har du gjort strukturen själv? Hur gick du tillväga? Citera
mbuna Postat 19 januari 2011 Författare Postat 19 januari 2011 tackar, har försökt få till en gång i mitten som delvis binds ihop från stenen till vänster som är tillsluten till stenen på höger sida som är mer fylld med håligheter och gångar så att säga, men intrycket blir bra med mycket sten men ändå inte för kompakt eftersom ljuset spelar inne i nästan hela stenstrukturen där fiskarna simmar in å ut hela tiden:) Citera
mbuna Postat 9 februari 2011 Författare Postat 9 februari 2011 (ändrat) En fundering kring Refugium i eller ovanför sumpen när ja har Anthias har stört mina tankar:) levande sand, ls, macroalger, ljus och så skapas cocepoder..undrar hur svårt ett sånt projekt är...tacksam för synpunkter, annars tuffar det på och mitt algproblem börjar ge upp efter att regelbundet tagit bort från stenar och dyl., och ökat magnesium till 1600. (lite kul att dispar anthias påminner mycket i form å storlek Neolamprologus Brichardi som är en ciklid ja hållit på med i över 20 år) Ändrat 9 februari 2011 av mbuna Citera
campokatt Postat 9 februari 2011 Postat 9 februari 2011 Snyggt. Vart köper man Elos akvarier?? Citera
mbuna Postat 10 februari 2011 Författare Postat 10 februari 2011 Snyggt. Vart köper man Elos akvarier??tack ja köpte mitt av Triton men det är flera butiker som tar in beställning på Elos och jag är helnöjd trots det höga priset:) Citera
campokatt Postat 10 februari 2011 Postat 10 februari 2011 tack ja köpte mitt av Triton men det är flera butiker som tar in beställning på Elos och jag är helnöjd trots det höga priset:)Ok, har bara inte hittat dom i nån webbutik så man kan kolla vad dom kostar och annan info om dom... Vilka modeller som finns osv.Triton har nån nanovariant tror jag ioförsig men ett litet akvarie har jag ju redan Citera
mbuna Postat 10 februari 2011 Författare Postat 10 februari 2011 här är elos sida http://www.eloseurope.com/en/ hittar inte priser men börjar på 15000 kr för den minsta modellen Elos mini ,sen Elos midi som ja inte vet priset på och sen mitt (Elos 70) som kostar närmare 30000 kr och som sagt saftigt dyrt...och dyrare blir det Citera
osby0479 Postat 11 februari 2011 Postat 11 februari 2011 Ett Elos midi ligger på ca 24000:- men jag skulle nog satsat på ett Elos 70 då platsen snabbt försvinner =) Citera
mbuna Postat 16 mars 2011 Författare Postat 16 mars 2011 nytt inköp, kompletterat med Nemanthias carberryi, roliga fiskar som går fint ihop med anthias dispar och chromis:) och sen lite makroalger Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.