Gå till innehåll

clownfiskpar+clownfiskpar ?


Minerva

Rekommenderade inlägg

Hej Hej allihopa!

Har en liten fråga som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på.

Är så att jag har ett clownfiskpar i mitt 500 liters kar. Har haft dem i ca ett år och de är ganska revirmedvetna och är ganska agressiva och har till och med bitit mig i handen när jag städat i karet....

Och nu till frågan,tror ni att det finns någon möjlighet för mig att införskaffa mig ett par clownfiskar till utan att mina uvarande biter ihjäl dem?

svar mottages med stor tacksamhet!

mvh Minerva

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 2 clownpar i mitt 350 kar.

A. ocellaris och A. ocellaris black dom håller sig från varandra och inget bråk eller dyligt där.

Men i mitt RSM130 har jag 1 P. biaculeatus med 2 A. ocellaris

och där har biaculeatus tagit över totalt och tvingat ocellaris paret att bo bland macroalgerna där han inte kommer åt dom och dom har stannat i växten.Dom är lika gammal som ocellaris paret i 350 liters karet men bara hälfen i storlek och jag ser ingen könsskilnad på dom heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har dåliga erfarenheter av fler än ett par clowner i samma kar. Testade nyligen att introducera ett sammetsclownpar (Epigrammata) i mitt 200l kar där jag sedan tidigare har ett ocellaris-par. Det funkade i ungefär ett dygn sedan hade ocellaris paret förpassats till ena hörnet av akvariet och en yta på ca 1 kubikdecimeter! Jag hade två anemoner och trodde därför att de skulle välja varsin. Men det slutade med att sammetshonan tog en anemon och hanen den andra! Mitt tips är därför att inte testa!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket för hjälpen alla,verkar som att detta bör tänkas över lite extra.

Hade varit kul att se om det hade funkat med två par av samma art i mitt kar. Men detta får kanske bli lite av ett framtids projekt;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...