Hans-Erik Postat 30 november 2004 Postat 30 november 2004 Hej. Just köpt ett begagnat akvarium . Någon som kan tipsa om hur jag får bort kalkbeläggning? Jag har provat med ättika och rakblad . Inget hjälper , sitter hårt ! Citera
stigigemla Postat 30 november 2004 Postat 30 november 2004 Kalkosan på överskottsbolaget är litet bättre än vanlig ättika. Men de arbetar sakta. Blöt ned en handduk med en del kalkosan eller ättikspritoch tre delar vatten och lägg den på glaset.Lägg en plastkasse över så att det inte torkar och kolla om några timmar. Rakbladen bara repar glaset. Använd en skursvamp som inte repar istället. Citera
Klubbsson Postat 1 december 2004 Postat 1 december 2004 Jag brukar polera med aoutosol om jag får kalkavlagringar på utsidan av karet. Citera
Hans-Erik Postat 1 december 2004 Författare Postat 1 december 2004 Tackar ! ska prova kalkosan och handduk !! Citera
CrystalClear Postat 1 december 2004 Postat 1 december 2004 Hade inte ättiksprit hemma för ett tag sedan så jag tog, efter tipsfrån en annan saltvattenägare, citronsyra. Osäker om den vareffektivare än ättiksprit men den gjorde det den skulle. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.