shreek Postat 5 april 2010 Postat 5 april 2010 Har tydligen lyckats få ner några malaysiska sandsnäckor i min nystartade salt kub=( (som antagligen suttit i nån pump från mitt Tanganyika kar) nån som har tips på hur man blir av med dem ? Citera
Vandal Postat 5 april 2010 Postat 5 april 2010 om de lever i saltvatten är det inte malaysiska sandsnäckor... är de döda är det väl bara att plocka upp skalen? Citera
shreek Postat 5 april 2010 Författare Postat 5 april 2010 dem lever i saltvatten och ser ut som malaysiska sandsnäckor precis samma som ja hade i tanganyika baljan .Så det är inget som kommit med stenen Citera
Ragman Postat 5 april 2010 Postat 5 april 2010 ta bild på dom o lägg upp. det finns många olika sorters snäckor i saltvatten Citera
Ragman Postat 5 april 2010 Postat 5 april 2010 googlade dom och kom fram till att jag med har såna. och jag har inte sötvatten. dom käkar alger på rutan iaf.dom har typ en snabel vid huvudet Citera
Jonas Am Postat 5 april 2010 Postat 5 april 2010 Har för mig att jag har läst negativt om dessa snäckor med skruvat skal. Citera
Lasse Postat 5 april 2010 Postat 5 april 2010 Malaysiska sandsnäckor kan gå i saltvatten också vad jag kommer ihåg. Varför vill du bli av med dem - de gör nytta.MVH Lasse Citera
shreek Postat 5 april 2010 Författare Postat 5 april 2010 Är rätt säker på att det är just sånna malaysiska sandsnäckor då ja haft sånna i all år i mina sötvattenskar.Jag vet att dem e bra algätare men problemet ja hadde i mina sötvattenskar va att de blev miljoner av dem .Och dem klättrar in i pumpar o sånt och eftersom dem är stenhårda så går pumparna sönder eller stannar=( Så jag är ganska trött på dem .... Citera
a.nilson Postat 5 april 2010 Postat 5 april 2010 Tryckarfiskar typ Picasso har jag matat med såna snäckor. Citera
Vandal Postat 5 april 2010 Postat 5 april 2010 bättre nyttodjur får man leta efter... de håller rent i botten och käkar alger... har aldrig hört att de ska klara saltvatten... dags att göra ett försök med ett gäng från sötvattenskaret då... Citera
petrol Postat 6 april 2010 Postat 6 april 2010 För länge sedan koppade jag in malaysiska sandsnäckor i ett fristående kar. De var till nytta. Citera
shreek Postat 6 april 2010 Författare Postat 6 april 2010 Ok så ni tycker alltså ja ska låta dem vara , kan ja iofs göra o blir det för många får jag väll skaffa mig en tryckare . Tack för tipsen . Citera
Patrik Steen Postat 6 april 2010 Postat 6 april 2010 Ok så ni tycker alltså ja ska låta dem vara , kan ja iofs göra o blir det för många får jag väll skaffa mig en tryckare . Tack för tipsen .Det är väl klar du ska låta dem vara dem gör ju nytta i karet. Citera
thore kjellberg Postat 11 maj 2010 Postat 11 maj 2010 kom gärna hem till mej med flera småstenar fulla med dessa nyttiga medarbetare. 1000 till 2000st vore väl ett lämpligt antal. 0521-19202 <!-- / message --><!-- sig --> Citera
Vandal Postat 11 maj 2010 Postat 11 maj 2010 Inget av mina tre försök har lyckats... alla har kolat vippen även om jag koppat dem under flera dygn... däremot käkar min mantis dem med förtjusning... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.