Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Har tydligen lyckats få ner några malaysiska sandsnäckor i min nystartade salt kub=( (som antagligen suttit i nån pump från mitt Tanganyika kar)

nån som har tips på hur man blir av med dem ?

Postat

dem lever i saltvatten och ser ut som malaysiska sandsnäckor precis samma som ja hade i tanganyika baljan .

Så det är inget som kommit med stenen

Postat

Är rätt säker på att det är just sånna malaysiska sandsnäckor då ja haft sånna i all år i mina sötvattenskar.

Jag vet att dem e bra algätare men problemet ja hadde i mina sötvattenskar va att de blev miljoner av dem .

Och dem klättrar in i pumpar o sånt och eftersom dem är stenhårda så går pumparna sönder eller stannar=(

Så jag är ganska trött på dem ....

Postat

bättre nyttodjur får man leta efter... de håller rent i botten och käkar alger... har aldrig hört att de ska klara saltvatten... dags att göra ett försök med ett gäng från sötvattenskaret då...

Postat

Ok så ni tycker alltså ja ska låta dem vara , kan ja iofs göra o blir det för många får jag väll skaffa mig en tryckare . Tack för tipsen .

Postat
Ok så ni tycker alltså ja ska låta dem vara , kan ja iofs göra o blir det för många får jag väll skaffa mig en tryckare . Tack för tipsen .
Det är väl klar du ska låta dem vara dem gör ju nytta i karet.
  • 1 månad senare...
Postat

Inget av mina tre försök har lyckats... alla har kolat vippen även om jag koppat dem under flera dygn... däremot käkar min mantis dem med förtjusning...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...