Gå till innehåll

gobi okinawe vad matar ni med ?


hepp

Rekommenderade inlägg

Min gobi är svår i maten. Har försökt med, artemia, mysis, röd plankton, cyklops, flingfoder, formula one. Jag finhackar alltid frysfodret men inget verkar förslå. Han äter oengagerat ibland, men börjar bli tunn. Har haft honom i 4 veckor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren

Fan min spottar ut formula pelletsena. Köpte även extra små pellets men den skiter i dessa. Min watchman är lika kräsen men har bra hull. Tycker okinawen är en rolig fisk min kommer fram och hälsar varje gång och äter ingenting. Kanske ska jag köpa en acropora som den kan mumsa på?

gör du något speciellt med formula peletsen? Det är inget kul och se hur fisken mer och mer liknar Ms Anka. Vill gärna ha ett alternativ till frysmaten som akvarievakter kan hantera smidigt.

Corall vad har du för acropora? Är det allmänt känt att dom gillar sånt?

Det står även att dessa bör hållas parvis, trodde gobisar bråkade med varandra, och att det är svårt att hitta ett par

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min har aldrig ätit pellets. Den gör precis som din, spottar ut dom så fort som möjligt.

Men den äter frysmat, bara det får plats i munnen. Prova att marinera artemia i vitlök och se om det kan trigga den att äta.

Den jag har har inte rört mina koraller, i alla fall inte vad jag har sett... :) Den ligger bara bland grenarna och spanar, men det kan ju vara individberoende.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo min tar även den artemia och mysis, men bara om jag hackar den. Men det kommer att bli svårt att få akvarievakter om man kräver för mycket arbete. Undra om frystorkade artemiaägg skulle fungera.

Skulle vara smidigt om man hittar något alternativ för lata stunder.

Får köpa en acropora och marinera i vitlök :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jovars dom små rackarna gillar de mesta i acroväg, så det är bara att skaffa hem en så får du se. Om inte annat så komer den att parkera i Acron, eller så köper du 2-5 nya fiskar för samma peng...

När jag hade såna åt dom dock de mesta, så jag tror inte dom klarar sig på en diet av acropora. Det är mer så att dom rensar undersidan för att lägga ägg, sen brukar dom kunna stressa ihjäl korallen.

När dom börjat bli magra så kan det vara svårt att få dom o ta sig igen.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Acropora blir dyr mat. Risken är att den tar död på den genom stress.

Testa med vitlöksmarinad av frysfodret, det brukar få igång väldigt kinkiga fiskar.

Skalade artemia ägg kan vara en ide att testa.

Nykläckt artemia kan ju vara en ide med.

Testa annat smått med som fryst cyklops tex, eller varför inte Cyklop Eeze.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe då kan du få min.

Men jag gillar inte att se att de svälter. Det är nog värt en acropora för att slippa sånt. Skall försöka med vitlök/artemia. Fast i fortsättningen skall jag inte köpa en fisk innan jag sett att den tar pellets.

Ska prova att blötlägga formulan i vitlök, se om det funkar. Frystorkade cyklops är även det enkelt om det funkar.

Synd på gobisen, tycker det är roliga fiskar med personlighet. Förutom watchman som sked i sin grotta med pistolen är skygg. Skall försöka få tag i yasha eller nån annan.

Nån som fått okinawen att fungera i par? Ändrar dom kön efter rang eller gäller det att hitta rätt från början

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...