muha Postat 9 april 2010 Dela Postat 9 april 2010 Undrade om tork tiden på tangit? Någon som vet hur länge ska jag vänta men provkörningen med vatten?Mvh Muha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Claes_A Postat 9 april 2010 Dela Postat 9 april 2010 35 min?Nä skämt och sido, min erfarenhet att det torkar väldigt fort vid limning av PVC-rör. Gäller det bara slaskigt sötvatten som ändå ska ur karet före start så testar jag inom en timme. Men inte skulle jag sätta en lösningsmedelsluktande nylimmad PVC-grej i ett saltvattensakvarium. Då skulle jag vänta ett par dar tills all lukt var borta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
muha Postat 9 april 2010 Författare Dela Postat 9 april 2010 Bara 35 min =)Nja, för lungna ner mig lite och vänta till imorgon. Hittade lite tidigare svar på 24h. Kommer testa med sötvatten då systemet är inte i gång på bra tag till. Tack får hjälpen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 9 april 2010 Dela Postat 9 april 2010 jag har kört igång efter bara ett par timmar även till saltvatten.. har inte sett några biverkningar på något sätt.. tryckmässigt så ska det funka efter en timme.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 9 april 2010 Dela Postat 9 april 2010 ja man ska ju inte kleta för mycket heller för då tar det en jävla tid innan det torkar! men har du lagom så ska det ju genomhärda på kort tid då det blir en kemisk reaktion med pvc-plasten. mvh Jerry Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
muha Postat 9 april 2010 Författare Dela Postat 9 april 2010 Har inte bråtom alls. Undrade bara almänt hur långt tid det behövs. Karet står i garaget så kommer att köra in min (Bean-animal coust to coust) under flera veckor för att vara säker. Tack för hjälp /Muha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Slanten Postat 9 april 2010 Dela Postat 9 april 2010 Muha:Kan du inte ta lite bilder på ditt bygge! Låter intressant att se hur du löst det och vilka erfarenheter du får av det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
muha Postat 9 april 2010 Författare Dela Postat 9 april 2010 Bilder på bygget kommer senare. Kommer starta tråd senare med bilder på hela systemet./Muha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.