Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

35 min?

Nä skämt och sido, min erfarenhet att det torkar väldigt fort vid limning av PVC-rör. Gäller det bara slaskigt sötvatten som ändå ska ur karet före start så testar jag inom en timme. Men inte skulle jag sätta en lösningsmedelsluktande nylimmad PVC-grej i ett saltvattensakvarium. Då skulle jag vänta ett par dar tills all lukt var borta.

Postat

Bara 35 min =)

Nja, för lungna ner mig lite och vänta till imorgon. Hittade lite tidigare svar på 24h. Kommer testa med sötvatten då systemet är inte i gång på bra tag till.

Tack får hjälpen

Postat

jag har kört igång efter bara ett par timmar även till saltvatten.. har inte sett några biverkningar på något sätt.. tryckmässigt så ska det funka efter en timme.

mvh manne

Postat

ja man ska ju inte kleta för mycket heller för då tar det en jävla tid innan det torkar! men har du lagom så ska det ju genomhärda på kort tid då det blir en kemisk reaktion med pvc-plasten. mvh Jerry

Postat

Har inte bråtom alls. Undrade bara almänt hur långt tid det behövs.

Karet står i garaget så kommer att köra in min (Bean-animal coust to coust) under flera veckor för att vara säker.

Tack för hjälp

/Muha

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...