Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej. Kopplade in min doserpumpar men råkade koppla fel. Så jag pumpade in akvarie vatten i mina flaskor grotech kh+ca 1 och 2, altså deras flaskor och även i magnesium flaskan. Förstör detta tillsattserna eller är det lungt?

//Robin

Postat

Jag tror inte det fällt så mycket i flaskorna. Kan du ställa undan dem några dagar ser du hur mycket fällning det är. Risken är att det fällt ut förhållandevis mer av spårämnena så använder du dem bör du nog kolla om det verkar bli brister.

Postat

Jag vet inte. Säljer Grotech spårämnen separat eller anger hur mycket spårämnen som skall tillsättas så borde det vara lugnt. Att det fäller lite ur den deciliter saltvatten eller så som kommit i flaskorna är ju inget mot det som är kvar i karet.

Postat

Det var ju inte särskilt mycket, ta en titt i flaskorna lite då och då, det borde synas om det fällt något.

En tanke som slog mig, har du alltså ändarna på slangarna under vattenytan i karet/sumpen eftersom den kunde suga vattnet åt fel håll?

Ha dom precis ovanför ytan istället, då slipper du sådant i framtiden.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...