mr cheezy Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 Hej. Kopplade in min doserpumpar men råkade koppla fel. Så jag pumpade in akvarie vatten i mina flaskor grotech kh+ca 1 och 2, altså deras flaskor och även i magnesium flaskan. Förstör detta tillsattserna eller är det lungt?//Robin Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 Jag skulle tippa på att det är ganska kört, du får ju in saker i flaskorna som fäller tillsatserna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 10 april 2010 Författare Dela Postat 10 april 2010 Jo det va min tanke med.. Haha man är ju sjukt klantig ibland. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 Jag tror inte det fällt så mycket i flaskorna. Kan du ställa undan dem några dagar ser du hur mycket fällning det är. Risken är att det fällt ut förhållandevis mer av spårämnena så använder du dem bör du nog kolla om det verkar bli brister. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 10 april 2010 Författare Dela Postat 10 april 2010 Är väll inga extra spårnen i deras ca, kh, mg flaskor? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 Jag vet inte. Säljer Grotech spårämnen separat eller anger hur mycket spårämnen som skall tillsättas så borde det vara lugnt. Att det fäller lite ur den deciliter saltvatten eller så som kommit i flaskorna är ju inget mot det som är kvar i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 tog det lång tid innan du upptäckte misstaget? det pressar ju inte in några stora volymer per minut.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 10 april 2010 Författare Dela Postat 10 april 2010 Ne under minuten så kanske 4-5cl vatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 11 april 2010 Dela Postat 11 april 2010 Det var ju inte särskilt mycket, ta en titt i flaskorna lite då och då, det borde synas om det fällt något.En tanke som slog mig, har du alltså ändarna på slangarna under vattenytan i karet/sumpen eftersom den kunde suga vattnet åt fel håll?Ha dom precis ovanför ytan istället, då slipper du sådant i framtiden. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.