freguz Postat 12 april 2010 Postat 12 april 2010 Måste sätta dit nån typ av nät på överrinningsboxen, som har en slät skiva som sniglar gärna klättrar över.Sen vore det väl bra med när över utloppshålen oxå så inget lägger sig i rören... Vad finns det för nät? Hittar inget på Tritons sida, ej heller pwss, finns det nåt på Classe som man kan använda kanske? Citera
-=Mr_B=- Postat 12 april 2010 Postat 12 april 2010 Vet inte om classe har, men byggvaruhandeln har ett utmärkt plastnät som används i hängrännor (stuprör) för att stoppa löv och tennisbollar från att följa med vattnet ner i rören. Det är ganska populärt att använda, tror jag mig ha förstått.B! Citera
NiXoN Postat 12 april 2010 Postat 12 april 2010 Coop Bygg har ett svart rätt tätt plastnät som är lagom styvt för att fungera bra...//NiXoN Citera
freguz Postat 12 april 2010 Författare Postat 12 april 2010 Tackar för tipsen, då vet jag vart jag ska åka Citera
Laggeman Postat 12 april 2010 Postat 12 april 2010 Vet inte om classe har, men byggvaruhandeln har ett utmärkt plastnät som används i hängrännor (stuprör) för att stoppa löv och tennisbollar från att följa med vattnet ner i rören. Det är ganska populärt att använda, tror jag mig ha förstått.B!Precis vad jag hade föreslagit om inte du gjort det Björn. Kanon-nät att använda! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.