mikedive Postat 16 april 2010 Postat 16 april 2010 (ändrat) Mina rör är 1 år och 4 månader gamla, är det dags att byta ska jag byta allihopa på en gång eller några i taget?Jag har 6st rör, vilken kombination av rör tycker ni är bra i ett bland akvarium med lite av varje, har ännu inga hårda koraller men vill ju ha det oxo.Min sinularis och havsanemonen växer sakta just nu.Skivanemonerna förökar sig.Knappar har inte förökat sig på ett år och xenian har växt nästan ingenting. Ändrat 16 april 2010 av mikedive Citera
mrmugg Postat 16 april 2010 Postat 16 april 2010 Byt rören Bums. skulle säga att du har nog med ljus för att slänga i en SPS eller 2Att dina knappar eller Xenia inte växer har absolut inte med ditt ljus att göra jag har 4 x54w t5 och min xenia växer som ogräs. kan hämta lite här om det går slött för dig.doch ska jag komma med ett litet tips. ta och kolla dina värden i karet då framförallt MAGNESIUM. nej men kolla värdena det kan göra susen att buffra lite om du nu ligger lågt i nått Citera
mikedive Postat 17 april 2010 Författare Postat 17 april 2010 Jag ska nog lämna in ett vattenprov, hoppas dom kan mäta allt. Byta rör får det nog oxo bli, det finns mycket skrivet om det och google är min vän osv men det är alltid kul med mer personliga erfarenheter och reflektioner samt åsikter kring dessa. Citera
stigigemla Postat 17 april 2010 Postat 17 april 2010 Det är väldigt olika hur länge rören håller. Actinicrören håller i allmänhet mindre än ett år medan Osram 67 t.ex brukar kunna gå mer än tre år. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.