Gå till innehåll

Lite hjälp tack


jay05

Rekommenderade inlägg

Jag har massa brun alger på min sandbotten, troligen bruncyano och undrar nu om det hjälper o suga rent sanden eller inte. Akvariet har vart igång nu i 7 månader och jag har alldrig sugit rent sanden(levande sand). Undrar oxå om det är nån skillnad o köra med fosfatremover eller aktivt kol,kör bara med aktivt kol nu mera har kört med båda innan men det har inte vart nån skillnad. Har ett RSM 130 med koralia nano till, är det för lite cirkulation? Tack på förhand

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du inte förankrad din sten från botten och uppåt så lär du få problem med all grävande fisk. Inte så roligt om hela sten berget rasar ner i huvudet på någon grävare eller på bottenglaset. Du måste bygga från glaset och upp och sedan lägga sand runt om - bygg aldrig på lösan sand...

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

undrar om sjögurkor verkligen e så farliga. har haft min i 1,5 år utan problem. samma e det med anemoner. har haft en som kört pumprace o en som bara har försvunnit men inte märkt nåt farligt i karet ändå. sen finns det säkert nån som har otur :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...