Jonkagoo Postat 9 maj 2010 Dela Postat 9 maj 2010 Har införskaffat en pepparmintsräka ddå jag har lite problem med glasrosor. I början va han väldigt aktiv. Utforskade hela karet och va framme hela tiden. Nu på senare tid (en till två veckor senare) så håller han sig i någon grotta hela dagarna men är väldigt aktiv på nätterna. Simmar hit o dit hur som helst. De mest underliga i mina ögon är då att han endast simmar upp och ner:S Är detta normalt beteende för en papparmintsräka. Kan tillläga att jag samtidigt köpte två turbosnäckor. Dessa går nu i pass. Den ena är ute hela dagarna medans den andra parkera sig under min skummare där det är mörkt och mysigt. Sen när ljuset släcks bytar dom av varandra. Den som vilat hela dagen glider ut och börjar käka alger medans den andra parkerar sig under skummaren. Har suttit i flera dagarna nu i sträck vid släckningsdags o sett detta varje kväll. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Norgren Postat 9 maj 2010 Dela Postat 9 maj 2010 Alla mina räkor var borta i 6 månader, mest för att Hökis nabbar på dem Jag var helt säker på att jag bara hade en kvar tills jag lade all sten i tunna och hittade alla 3 oskadda. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonkagoo Postat 9 maj 2010 Författare Dela Postat 9 maj 2010 Haha ja så e de. Fick lite panik o början när de verkade som allt levande bara försvann men fick tipset att bara vara tålmodig. Och visst duker dom upp då och då. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonkagoo Postat 10 maj 2010 Författare Dela Postat 10 maj 2010 Men är det normalt att pepparmintsräkor är nattaktiva och att dom simmar upp och ner? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 10 maj 2010 Dela Postat 10 maj 2010 Ja, min är bara framme på natten/skymning. Ibland vid matning kan den kika fram lite snabbt också. Vad som är upp och ner verkar oviktigt för dom Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.