Nordin Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 Perfekto! Då ska jag nog våga mig på å göra nått liknande:).
evileye Postat 3 november 2010 Författare Postat 3 november 2010 In blir ut och ut blir in på filtret. helvete, då har jag gjort fel!haha, nerå, jag märkte det när jag höll på att det blir så ja =)
evileye Postat 3 november 2010 Författare Postat 3 november 2010 Däremot har jag ett problem kvar kom jag på, jag måste få tag i nåt nät eller liknande att sätta högst upp i kammaren så pelletsen inte drar iväg.. Vad har ni andra använt till det?
Laggeman Postat 3 november 2010 Postat 3 november 2010 Myggnät kan funka. Har du just satt igång filtret så tar det någon dag innan pelletsen sjunker ner lite lättare.
evileye Postat 3 november 2010 Författare Postat 3 november 2010 Nu är filtret på plats och testkörs utan pellets. Blir att dra igång med pellets efter helgen, måste få i nåt myggnät eller liknande i filtret innan. Börjar försiktigt med en dl bara till mina 400L och ökar veckovis. Har sett många trådar där folk har fått problem när man startat med för mkt pellets./Christian
evileye Postat 6 januari 2011 Författare Postat 6 januari 2011 (ändrat) Det var länge sen jag uppdaterade nu men allt flyter på, biopellets är jag riktigt nöjd med. Koralltillväxten har tagit bättre fart när framförallt fosfatnivån sjunkit. Vattenbyten varannan vecka verkar fungera för mig också..Fiskbeståndet ser ut som följer1 Z. flavescens, 1 P. hepatus, 4 Chromis, 2 Ocellaris, 1 V. Puellaris, 1 N. magnifica, 1 Lysmata amboinensis + 3 blåbenade eremiter och 10tal turbo.Bifogar lite bilder som det ser ut nu, inga bra bilder, glaset är lite väl skitigt men men Ändrat 6 januari 2011 av evileye
evileye Postat 15 januari 2011 Författare Postat 15 januari 2011 Nyförvärv!Var en sväng på korallfisken i Linköping efter jobbet idag, skulle bara titta lite när jag ändå var i stan..En ny sändning var precis klar för leverans. Det slutade med att jag åkte därifrån med en florida anemon, Condylactis gigantea och en globulus-borre.Nu är jag sådär löjligt nöjd med mina inköp..Bilder kommer..
evileye Postat 19 januari 2011 Författare Postat 19 januari 2011 Här kommer bilderna som jag lovade, ingen bra kamera men det blir det också ändring på förhoppningsvis.. Det kan inte stämma att det är en Condyanemon jag köpt. Det måste vara en LTA, Macrodactyla doreensis.. Jag är väldigt nöjd ändå och båda mina inköp verkar trivas utmärkt dock har borren lyckats få en sten o fastna på ovansidan men det får han leva med
evileye Postat 11 mars 2011 Författare Postat 11 mars 2011 Lite update då,Har skaffat ny belysning, 2x250w med nya AquaLight 14k, jävlar va nöjd jag är med ljuset. Helt fantastiskt. Kör lite lugnt i början så jag inte bränner något men det kommer bli kalas det här..Sålde min anemon också då den vandrade omkring och brände andra koraller och hade sig.. Alla värden ligger väldigt bra, biopellets håller nere nitrat väldigt fint, ligger nog på ca 500ml pellets nu.Bilder kommer.. !
evileye Postat 19 mars 2011 Författare Postat 19 mars 2011 Nya fraggar och nya bilder... ni får ha överseende med kvalitén, jag är ingen mästerfotograf Trevlig helg! Skål!
Edward Postat 19 mars 2011 Postat 19 mars 2011 Riktigt snyggt, Bara det får bli lite storlek på korallerna så kommer detta vara helt underbart!
evileye Postat 1 april 2011 Författare Postat 1 april 2011 Jag kunde inte hålla mig då jag var så nyfiken på och se om jag har nån tillväxt så jag var tvungen att ta några bilder för ett par dagar sen..Jag tycker det ser okej ut, vad säger experterna? Är det normal tillväxt?
evileye Postat 20 maj 2011 Författare Postat 20 maj 2011 Nu var det länge sen jag skrev igen! Det kan bero på att allt rullar på som det ska, kör på med min balling och är väldigt nöjd. Tillväxten är det inget fel på.. kanske skulle vissa koraller kunna växa snabbare säkert men men..Nu när temperaturen ute börjar stiga så börjar det även stiga i akvariet, tror det kommer sluta med att jag får köra med 1x250w MH över sommaren istället för 2x250w som nuLaddar upp lite bilder, det är 2 månader exakt mellan bilderna. Trevlig sommar!
Rekommenderade inlägg