Gå till innehåll

Weipro Skummare?


Clownen

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag tittade på en billig skummare som heter SA-2013 från Weipro med venturi. Kostar 74 euro (+ pump ca 40 e). Tror att de görs i Kina... Är det någon som har någon erfarenhet av denna skummare eller märket i allmänhet. Jag har ett 300L kar (sötvatten för tillfället).

Tacksam för åsikter!

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom hade ingen Weipro pump inne men den skulle kosta runt 40 euro (vet ej vad det var för pump). Som ni säger så skulle jag köpa den större med tanke på den marginella prisskillnaden. Vill dock inte köpa om ingen här har erfarenhet av märket/skummaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag är nybörjare skulle jag nog inte lita på mitt omdöme, ännu mindre kunna ge rådhär på forumetsmiley2.gif. jag kommer inte att starta med sump och undrarom ni kan rekommendera andra venturi skummare som man kan ha utanför karet. Har hört att Deltec AP 600, (APF600?)och MCE 600 ska vara bra.

Av det jag har läst på nätet ang weipro verkar det vara bra för sin priskategori. Pump ingår som sagt inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 år senare...

Nu är ju tråden ett par år, men köpte en Weipro bor i Kina och den såg vettig ut. Skiten gick sönder när jag försökte sätta dit luftröret, efter en klick smältlim så kunde jag få dit den. Efter 2 veckor i karet har den producerat 0 skum. antingen så blir det vatten eller inget alls.

Läste på nätet och fick tipset att öka pump storleken, det hjälpte lite gick upp til 3000L/m men fortfarande bara lite ljusgult vatten blir storm i koppen så alla bubblor spricker. Testade att sätta dit en slang så jag kunde strypa flödet av luft men gjorde det hela ännu sämre.

Jag betalade 200 spänn för skummaren så det var inte speciellt mycket men en 10:a hade varit för mycket. Har däremot belysning både LED och kompaktrör är helt ok av Weipro men skummaren är totalt värdelös.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...