Gå till innehåll

2 döda stenkoraller?


Rekommenderade inlägg

post-4934-14468919881632_thumb.jpg

post-4934-14468919881745_thumb.jpg

Hoppet ute för dom 2 kan jag tänka mig?eller?

den på bild 2 hade polyper ut & såg riktigt bra ut men på morgonen fanns bara ett klarvitt "skelett" kvar :(

Hystrixen växer det ju alger på & den ser inte bra ut...dock verkar den växa sakta men färgen har den ju helt tappat

Är det bäst att hiva ut dom ur karet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

[ATTACH]46360[/ATTACH]

[ATTACH]46361[/ATTACH]

Hoppet ute för dom 2 kan jag tänka mig?eller?

den på bild 2 hade polyper ut & såg riktigt bra ut men på morgonen fanns bara ett klarvitt "skelett" kvar :(

Hystrixen växer det ju alger på & den ser inte bra ut...dock verkar den växa sakta men färgen har den ju helt tappat

Är det bäst att hiva ut dom ur karet?

tjoooo!

Det var tråkigt att se Lill-burt :(

Jag tar gärna och testar ha dom i min bytta och ser om det tar sej om du ej skall ha dom själv förståss ..vi höres! Kan det vara något som äter på dom? Den ena såg ju bra ut för ett tag sedan.

mvh Djzimon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hystrixen kan du ta och borsta bort algerna från och kanske sätta den lite mer strömt, den andra ser verkligen ut som den är förlorad tyvärr.

post-4934-14468919885034_thumb.jpg

Så har dom sett ut före nån jävel gnaga bort ytan från korallerna...där det växer grönt på hystrixen har det varit skalat..helt vitt som syns på bild 2...ska jag bryta av hystrixen där den aldrig varit skalad & stoppa ner dom "ändorna" i korallpasta & sen placera dom strömt på bottnen av akvariet?eller ska dom placeras lite högre upp?

post-4934-14468919884824_thumb.jpg

post-4934-14468919884927_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dom gillar inte dåliga vattenvärden dom vitnar o dör då. även av dåligt ljus. har haft stora problem innan med hysterix och acroporor. men nu när jag fått ner nitraten så börjar dom tom växa :)

skulle inte tro att det är någon som ätit på dom utan helt enkelt att dom dör ut av sig själv. den som är helt vit är med ganska stor säkerhet helt död

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dom gillar inte dåliga vattenvärden dom vitnar o dör då. även av dåligt ljus. har haft stora problem innan med hysterix och acroporor. men nu när jag fått ner nitraten så börjar dom tom växa :)

skulle inte tro att det är någon som ätit på dom utan helt enkelt att dom dör ut av sig själv. den som är helt vit är med ganska stor säkerhet helt död

det måste va kamel räkan eller hispidus som har skalat av korallerna under natten...från att må jätte bra till att va ett vitt skelett kan väl ändå inte gå över en natt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det måste va kamel räkan eller hispidus som har skalat av korallerna under natten...från att må jätte bra till att va ett vitt skelett kan väl ändå inte gå över en natt?

Det kan faktiskt tyvärr gå så fort, Vad har du för vattenvärden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kolla dina vattenvärden och korrigera eventuella avvikelser! jag tror inte att det är kört för dina koraller!

jag har haft koraller som varit helt vita och kommit igen, men det tar ett tag!

Har nu tagit vattentester & här är resultatet:

Salt: 1.026

Mg: 1300

Ca: 380

kH: 6,7 (Lågt som ska höjas imorgon)

pH: 8,5

PO4: 0,03

NO3: 5-10

NO2: 0

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...