Gå till innehåll

Montera in en pH-prob i reaktor utan existerande uttag?


Laggeman

Rekommenderade inlägg

Jag använder en förskruvning med storleken M20 till min temp och ph-prob, tror det är samma som sitter i Deltecs reaktor. Dessa har de flesta elfirmorna på hyllan. Hittar du ingen är du välkommen till LA så har jag ett par på hyllan. Vill du kan du pma din adress så lägger jag en eller två i ett kuvert.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

;) PN16, det ska jag leta upp, tack Wrang!

(Är samma typ av reaktor som i länken ovan, så det kunde inte bli bättre för min del.)

Japp samma modell som i länken men skrev fel. Den heter Kabelförskruvning

PG16 klämvidd 10-14mm

PG 21 klämvidd 13-18mm

Vattentät & neoprenpackning

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder en förskruvning med storleken M20 till min temp och ph-prob, tror det är samma som sitter i Deltecs reaktor. Dessa har de flesta elfirmorna på hyllan. Hittar du ingen är du välkommen till LA så har jag ett par på hyllan. Vill du kan du pma din adress så lägger jag en eller två i ett kuvert.

/Johan

Min egen slöhet kickar in och jag lägger ett pm till dig. :kram:

Japp samma modell som i länken men skrev fel. Den heter Kabelförskruvning

PG16 klämvidd 10-14mm

PG 21 klämvidd 13-18mm

Vattentät & neoprenpackning

Tack Wrang! Bra o veta till framtiden om inte annat!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
Ska du montera in en styrning i reaktorn eller ett uttag för ph proben?

:) ner skämt å sido borra du ett hål i toppen på reaktorn och limma dit en PN16 el kabelgenomförning.

Lätt å billigt

Ska man limma utan att göra gängor? Vilket lim fungerar?

Japp samma modell som i länken men skrev fel. Den heter Kabelförskruvning

PG16 klämvidd 10-14mm

PG 21 klämvidd 13-18mm

Vattentät & neoprenpackning

Vad är PG för typ av gänga? Försöker hitta gängtapp utan framgång... Alternativer är att hitta en kabelförskruvning som har klämvidd 10-14 mm men det har jag inte lyckats med. De jag hittat slutar eller börjar vid 12 mm, just min prob är 12 mm men vet inte om det är standard? Man vill ju veta att man kan använda andra probar utan att behöva byta kabelförskruvningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Per, när jag fick gjort min anslutning så fick jag med en extra genomföring, mätte just och den går från 8-13mm, om din prob är 12mm så kommer det att fungera fint.

Borrhål: 20mm. Skicka mig din adress så kan jag stoppa genomföringen på brevlådan i veckan som kommer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...