Gå till innehåll

JonR's RSM 130


JonR

Rekommenderade inlägg

Hej alla glada! Har precis börjat få ordning på mitt första saltvattensakvarium! Har tagit det lugnt o sansat som man ska göra och än så länge har allt överlevt! (ta i trä)

Som ni kan se så trivs dom där gröna trådalgerna(tror jag dom kallas?) väldigt bra i mitt akvarium, kör inte med nåt filter när jag tappar i vatten i akvariet så det beror nog litegrann på det men tips på nån bra städare till dom mottages tacksamt innan dom tar över hela stället!

Här kommer lite bilder på vad som bor i akvariet!

201005012103.jpg

201005012102-1.jpg

201005142156.jpg

201005202247.jpg

201006042368.jpg

201006042371.jpg

201005292294.jpg

201005292296.jpg

201005292298.jpg

201005292303.jpg

201005292309.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den prick/randiga fisken var läcker, vad är det för en?

Angående algerna så tycker jag du kan köpa ett gäng på 20 snäckor och stoppa i burken, sen även ett gäng eremiter lite blandat blå- och rödbenade.

Har du mätt ditt akvarievatten samt kranvatten något?

En osmosanläggning kan avgöra om man fortsätter i hobbyn eller tröttnar och ger upp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sweet! hade varit trevligt med en bild över hela karet!

hur länge har det varit igång och hur länge har du haft anemonen?

Det kan jag ordna! Karet har varit igång i snart 3 månader! Skaffade anemonen och clownerna igår, resten har bott där i 1 månad ungefär!

Den prick/randiga fisken var läcker, vad är det för en?

Angående algerna så tycker jag du kan köpa ett gäng på 20 snäckor och stoppa i burken, sen även ett gäng eremiter lite blandat blå- och rödbenade.

Har du mätt ditt akvarievatten samt kranvatten något?

En osmosanläggning kan avgöra om man fortsätter i hobbyn eller tröttnar och ger upp.

Tyvärr vet jag inte vad det är för art, den följde med till djuraffären när ägaren köpte levande sten så han visste inte vad det var för nåt! Om nån vet så får dom gärna hojta till! :)

Jag har två stycken blåa eremiter än så länge! Vad är det för snäckor man ska satsa på?

Alla värden är som dom ska enligt testerna jag har gjort(med testkittet som medföljer)Ja en osmosanläggning kan vara bra att investera i har jag läst. Får se om man inte blir av med problemen med algerna, isåfall har man inte så mycket att välja på!

MVH/Jon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...