Saturnus Postat 8 juni 2010 Postat 8 juni 2010 Jag har två sötvattensfilterräkor som är hur coola som helst, finns det filterräkor som lever i saltvatten? Citera
Laggeman Postat 9 juni 2010 Postat 9 juni 2010 Filtrerande krabbor finns det iaf, men kolla igenom artregistret på Reeflex och se ifall de har lagt in någon sådan. Citera
Saturnus Postat 9 juni 2010 Författare Postat 9 juni 2010 Filtrerande krabbor finns det iaf, men kolla igenom artregistret på Reeflex och se ifall de har lagt in någon sådan.Hittade inget där, har du något namn som jag kan googla? Citera
Laggeman Postat 9 juni 2010 Postat 9 juni 2010 Neopetrolisthes maculosusDär har du krabban jag tänker på.Här har du en bild som jag själv tagit på ett dyk i Thailand: Citera
Saturnus Postat 9 juni 2010 Författare Postat 9 juni 2010 Riktigt snygg krabba, men den har inga "fjädrar" som den filtrerar vattnet med. Citera
Laggeman Postat 9 juni 2010 Postat 9 juni 2010 Jo, det är det sista paret "klor" in mot munnen, i detta fallet har dem de inne, men kika på denna bilden så ser du dem ute: Citera
Saturnus Postat 9 juni 2010 Författare Postat 9 juni 2010 Aah, cool krabba, det verkar som att dom lever på stenkoraller, skadar dom sin värdkorall? Citera
Laggeman Postat 9 juni 2010 Postat 9 juni 2010 Dessa lever på anemoner där de sitter och filtrerar vatten, antagligen utan att skada anemonen. Citera
Lasse Postat 11 juni 2010 Postat 11 juni 2010 Min Neopetrolisthes maculosus har bosatt sig under en skivanemongrupp så det funkar med lite av varje.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.