Scubahawk Postat 12 juni 2010 Postat 12 juni 2010 (ändrat) Vakna upp å såg rätt in i akvariet. Jättefint å allt. 3 minuter senare var det helt grummligt i karet. Förstod inte vad som hänt och trodde något dött. Då ser jag att mina turbosniglar släpper ut någon typ av dimma från sig själva. Vad är det? Håller de på att dö? Ska jag ta ur dem? Är det gift de släpper ut?HJÄLP!!! Ändrat 12 juni 2010 av Scubahawk felstavat... Citera
Scubahawk Postat 12 juni 2010 Författare Postat 12 juni 2010 Väntade en stund men de fortsatte att skicka ut nåt medel i karet. Fatta ingenting.MÅste ta prover å kolla värden.Tog ur så många jag hitta i alla fall. Citera
Scubahawk Postat 12 juni 2010 Författare Postat 12 juni 2010 Nu vet jag vad det är.Min tjej trodde det var sperma och eftersom jag tagit ur ca 7 stycken så såg man att de faktiskt skicka ut mjölke och andra hade lagt ägg. Så snabbt tillbaka med dem och så får vi vänta å se om det blir några Turbo-barn.*puh* Citera
Lasse Postat 12 juni 2010 Postat 12 juni 2010 Ta som vana att alltid söka på forumet innan du gör panikåtgärder. De håller på att föröka sig - det är ägg och sperma de släpper ut. Stoppa tillbaks dem. MVH Lasse Citera
Scubahawk Postat 12 juni 2010 Författare Postat 12 juni 2010 Ta som vana att alltid söka på forumet innan du gör panikåtgärder. De håller på att föröka sig - det är ägg och sperma de släpper ut. Stoppa tillbaks dem. MVH LasseGomorn lasse.Jag sökte men fann inget då jag inte alls visste att det handlade om äggläggning.Men nu vet jag av egen erfarenhet.Tack ändå. Citera
Ted Camenius Postat 12 juni 2010 Postat 12 juni 2010 Förhoppningsvis får du tillökning i akvariet Brukar alltid hända hos mig efter vattenbyten. Citera
petnym Postat 12 juni 2010 Postat 12 juni 2010 Jag jag noterat samma sak vid några tillfällen. Finns det något man kan göra för att öka oddsen för att få fler turbosar? Jag antar att både skummare, fiskar, räkor och annat tar det de kommer över. Citera
Matthias_H Postat 26 juli 2013 Postat 26 juli 2013 Dom parar sig var med om det för två dagar sen :-) nu blir de fler Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.