Gå till innehåll

Eremit klänger sig fast på annan eremit


freguz

Rekommenderade inlägg

Köpte några eremiter idag, varken blåbenade eller rödbenade, de är bra på att äta grönalger, vette sjutton vad dom heter.

Hur som helst så klängde sig den ena fast i den andra redan i transportpåsen. Delade dom när jag la i dom i karet men den stora hittade den andra lilla efter en staund, o är på där o klänger o joxar med klorna ner i lillans skal nu hela tiden, asjobbig typ hade jag tyckt om jag var den lilla.

Är han elak och bara jobbig eller vad är det för beteende?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte några eremiter idag, varken blåbenade eller rödbenade, de är bra på att äta grönalger, vette sjutton vad dom heter.

Hur som helst så klängde sig den ena fast i den andra redan i transportpåsen. Delade dom när jag la i dom i karet men den stora hittade den andra lilla efter en staund, o är på där o klänger o joxar med klorna ner i lillans skal nu hela tiden, asjobbig typ hade jag tyckt om jag var den lilla.

Är han elak och bara jobbig eller vad är det för beteende?

Han är säkert ute efter den andras skal. Han behöver ett större. Har extra skal så släng i dom. Nästan alla mina bytte när jag slängde i extra skal som var lite större.

Kan du så dela dom och placera dom långt ifrån varandra.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Han är säkert ute efter den andras skal. Han behöver ett större. Har extra skal så släng i dom. Nästan alla mina bytte när jag slängde i extra skal som var lite större.

Kan du så dela dom och placera dom långt ifrån varandra.

/Johan

njae grejen är att den elaka är mycket större och har större skal än den som blir antastad... det motivet håller således inte. Jag har även langat i ett par större skal som ligger på botten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det stämmer med dessa eremiter, men många kräftdjur kan bara para sig när honan ömsar skal (inte snäcka, alltså). Så den stora är nog en kille som väntar på att tjejen ska byta skinn, så han kan få sig ett nummer ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...