Gå till innehåll

Vad för märken gör out of the box på över 200 liter?


ljungberg

Rekommenderade inlägg

Känner att jag vill satsa på ett större akvarium (vilket alla sade ifrån början hmm).

Skall man låta bygga ett större i optiwhite eller skall man satsa på ett "paket" igen? Finns ju RSM250 som verkar helt ok även fast man måste modda det en del. Vad för andra märken gör out of the box? Elos känns inte så aktuellt då man får betala skjortan för ett på ca 200 liter.

Om jag bygger ett så hade jag tänkt mig måtten 120X50X45cm alltså 270 liter. Men hur gör man då med skummare? Rekommenderas separat sump?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom du bor i Stockholm så kan du kanske spana in tellsaks akvarium som är på gång att säljas.

Har liknande dina mått som du skrev.

Här har du hans tråd.

https://saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=29105

Han har tömt det i princip och flyttat över det mesta till sitt nya 190x70x55 kar. Så det borde komma ut inom några dagar/veckor.

Om du är intresserad av det så kan du ju annars skicka ett PM till honom här på svg, han läser här ofta men skriver inte så mycket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förutom Red Sea och Elos så finns även Aqua Medic och Deltec. Aqua Medic Percula 90 ligger väl på ungefär samma pris som RSM250 men Deltec Micro Marine är tyvärr mer än dubbelt så dyrt. Sen känner inte jag till några fler som gör färdiga kit på över 200 liter.

Här finns både Aqua Medic och Deltec.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...