lindholm Postat 5 juli 2010 Postat 5 juli 2010 Hej är det någon som har tips på några slags plastnät som fungerar i saltvatten utan att läcka några gifter (dvs något ni testat?), jag skulle vilja ha något som har galler som ca 0.5-1cm stora och går att böja. Myggnät är för smått, egg crate går ej att böja, och fisknät /nylån/ är för mjukt det ska vara lite stadga i det så det går att limma en bur, eller fästa som överrinningsskydd och överhoppningskydd var kan man shoppa sådant, säkert någon bygghandel men jag vill inte köpa något som läcker konstiga färger, antimögelmedel eller annat peter Citera
Laggeman Postat 5 juli 2010 Postat 5 juli 2010 Jag har själv använt plastnät med ca 0,5cm maska som egentligen är till för att ha i hängrännor för att förhindra löv och annat att hamna i stuprännan.Se bild här:Köp på Optimera, men tror även att andra byggvaruhus har det. Citera
Ted-m Postat 5 juli 2010 Postat 5 juli 2010 Amvänder samma nät som Jimmy till mina standpipes för att förhindra bråte och fiskar skall åka ner. Citera
lindholm Postat 5 juli 2010 Författare Postat 5 juli 2010 verkar vara ett bra galler, finns det någon annanstans än optimera, inget sådant i närheten, vilket byggvarus shoppade du på?peter Citera
Ted-m Postat 5 juli 2010 Postat 5 juli 2010 Jag köpte det på Jula men såg det på Bouhouse också. Citera
knabbuziak Postat 6 juli 2010 Postat 6 juli 2010 Jag har själv använt plastnät med ca 0,5cm maska som egentligen är till för att ha i hängrännor för att förhindra löv och annat att hamna i stuprännan.Köp på Optimera, men tror även att andra byggvaruhus har det.http://www.jula.se/stuprannenat-126930 hittade detta på Jula, men det ser inte riktigt likadant ut va? Sen antar jag att det är för mjukt för dig, Peter, eftersom det säljs på rulle... Tänkte jag skulle lägga upp en länk eftersom Ted ändå nämnde Jula. Citera
lindholm Postat 6 juli 2010 Författare Postat 6 juli 2010 ser bra ut, jula finns här, jag ska åka och kolla, tack för tipsen Citera
libben Postat 6 juli 2010 Postat 6 juli 2010 Annars kan man köpa grönt plastnät på Weibulls...Ska leta upp min tråd. Citera
libben Postat 6 juli 2010 Postat 6 juli 2010 https://saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=28555 Citera
Trollsvans Postat 13 juli 2010 Postat 13 juli 2010 Måhända något sent inlägg, men behöver du något finmaskigt, så funkar gnagskydd från Blomsterlandet bra. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.