Gå till innehåll

Nät galler som fungerar i saltvatten sökes


lindholm

Rekommenderade inlägg

Hej

är det någon som har tips på några slags plastnät som fungerar i saltvatten utan att läcka några gifter (dvs något ni testat?), jag skulle vilja ha något som har galler som ca 0.5-1cm stora och går att böja. Myggnät är för smått, egg crate går ej att böja, och fisknät /nylån/ är för mjukt det ska vara lite stadga i det så det går att limma en bur, eller fästa som överrinningsskydd och överhoppningskydd

var kan man shoppa sådant, säkert någon bygghandel men jag vill inte köpa något som läcker konstiga färger, antimögelmedel eller annat

peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv använt plastnät med ca 0,5cm maska som egentligen är till för att ha i hängrännor för att förhindra löv och annat att hamna i stuprännan.

Köp på Optimera, men tror även att andra byggvaruhus har det.

http://www.jula.se/stuprannenat-126930 hittade detta på Jula, men det ser inte riktigt likadant ut va? Sen antar jag att det är för mjukt för dig, Peter, eftersom det säljs på rulle... Tänkte jag skulle lägga upp en länk eftersom Ted ändå nämnde Jula.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...