Gå till innehåll

För mycket koraller ! brist på fantasi !


atropos

Rekommenderade inlägg

Det har blivit så att jag har fått en hel del koraller i min burk nu .

Så jag vet inte riktigt hur jag ska möblera mitt kar , finns det någonstans man kan titta på nätet hur man kan möblera i burken ??

Jag har en del böcker och har tittat på en del foto på nätet men inget passar mig =)

eller det kanske finns någon som är duktig här på guiden som vill ge mig en hjälpande hand med möbleringen ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske inte är för mycket koraller ! men för lite utrymme att ställa dom på .

skulle vilja dela upp dom lite mer så att dom inte står så blandat , men det kanske är snyggt , men inte i mina ögon =)

skulle vilja göra något med min LS så att det blir lite mer hyller eller vad man ska säga som man kan ställa korallerna på ! har ju en del fraggar !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Musslan? Den blåa nere till höger, är det en mussla? Skum vinkel i så fall.

ja den nere till höger ! den ser blå ut men är mörklila med blå prickar

den vill inte riktigt stanna kvar i den ställningen jag sätter den i för kirurgerna vill gärna gå och beta på skalet och då flyttar den sig .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill bygga så kan du alltid köpa lim och gå "mental". På sånt sätt kan du fixa dina hyllor med fraggarna på sen :)

/Joakim

Edit: det är väldigt synd att göra sig av med så fina koraller :) mysigt kar btw!

Ds.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ännu ett skäl till att göra sig av med den. ;)

Har du funderat på att bygga om revet eller är du nöjd med den biten?

Vill du ha övergripande mjukisar eller stenkoraller?

Mycket eller lite LPS?

Någon färgskala?

jag är nöjd med korallerna som det är nu menjag vill ha lite mer plats i revet !

vill bygga om så att det inte ser så staplat ut , det ser mest ut som om jag har slängt i stenen och sen bara satt koraller lite hur som =)

vill ha det lite uppdelat men ändå som det ser ut i havet .

behöver någon som kan hjälpa till att bygga mitt rev som har mycket fantasi och kan göra det snyggt =) ska det vara så så köper jag en låda aquascape så bygger vi !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det ser ganska bra ut! :)

Har också tänkt en del på det där med att få det så som det ser ut i havet, men jag tror jag ger upp. Den artrikedom vi har i våra kar är svår att hitta på motsvarande yta i havet. Isåfall får man tänka "less is more".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...