Gå till innehåll

får jag spårämnen tillsatt av kalkreaktorn?


Coralkiller

Rekommenderade inlägg

har funderat lite över detta med spårämnen, jag kör en aquacare size3 reaktor med magnesiumgranulat o kalciumgranulat o korallgrus mixat.

det jag funderar över är får jag tillräckligt med spårämnen från kalkreaktorn eller inga alls? för som läget är nu så har jag tilllsatt spårämnen oxå fram tills nu då dom tog slut! har jag gjort det i onödan eller är det dags att handla nya igen? mvh Jerry

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska jag vara lite elak och erkänna att det var därför jag skrev skelett. Om jag bara lyckas lära mig stava, kommer folk förstå att jag inte är en sabla idiot.

Biomassans behov är inte uppfylda, och jag antar att korallskelett till olika sorters korall kan behöva lite olika spårämnen, om man ska vara lite petig.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok så min blandning bidrar med lite spårämnen pga korallgruset? men man måste ändå tillsätta spårämnen. men det finns bara posetiva effekter med att köra med korallgruset i reaktorn? ska jag fortsätta med min mix av kalkgranulat magnesiumgranulat o korallgrus? eller bara köra med korallgrus? viseversa? mvh Ck

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...