longman Postat 31 juli 2010 Postat 31 juli 2010 HejFortfarande novis inom salt men förhoppningsvis lär man sig.Jag brukar regelbundet göra nedan tester och det är inte så svårt men frågan är vad gör man om det är för mycket eller för lite av något. Någon av er rävar kanske kan berätta eller om det finns någon länk till en sida som kan beskriva detta, mina värden är följande, skrik gärna till om något verkar peka åt fel håll.Calcium 500Magnesium 1380Nitrit 0,1Fosfat 0,03//longman Citera
Nordin Postat 31 juli 2010 Postat 31 juli 2010 Här finns en PDF du kan ladda hem och läsa å titta på .https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=14496 Citera
longman Postat 31 juli 2010 Författare Postat 31 juli 2010 Mycket imponerande skrift, tack för detta tips och er hjälp.Gällande mina något felaktiga värden på kalcium och magnesium så är det väl ett större vattenbyte som gäller.longman Citera
stigigemla Postat 31 juli 2010 Postat 31 juli 2010 Dubbelkolla salthalten först. Det kan ju vara så att bara är litet för mycket salt i vattnet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.