Michael Postat 7 augusti 2010 Postat 7 augusti 2010 Jag har kopplat in en fluval fx5 till karet. Då kommer det en massa microbubblor från pumpen. Har kört med den i sötvatten innan och då kom det inga bubblor. Så min fråga är. Händer det nåt särskilt med pumpen när man kör saltvatten.Trodde först att det berodde på att jag hade keramiska makaroner i den. Så nu kör jag bara med filtermatta. Citera
Claes_A Postat 7 augusti 2010 Postat 7 augusti 2010 Luft i saltvatten ger alltid mikrobubblor. Det är nog bara en fråga om att vänta ett par dagar och sedan är filtermattan tömd på luft och problemet är borta. Citera
Michael Postat 7 augusti 2010 Författare Postat 7 augusti 2010 Ok. Då får man hoppas på det. För när jag körde med makaronerna så kom det bubblor hela tiden. Jag hade pumpen igång ca 2 månader innan jag stängde av den. Citera
stigigemla Postat 7 augusti 2010 Postat 7 augusti 2010 Vad har du för skummare? En del skummare kan lämna övertryck på syre som sedan kan förgasas i andra pumpar framför allt om de är strypta på insugssidan. Citera
Michael Postat 7 augusti 2010 Författare Postat 7 augusti 2010 Skummaren är Deltec mce 600 och hjälpluften går på fullt blås Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.