ljungberg Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Har en liten fundering. Mitt kh värde sjunker lite då och då och man får buffra upp karet.Koraller och fiskar ser ut att må bra och vattnets värden är annars bra. Men vad brukar vara orskaken till att KH får en liten skjuts neråt? Använder ni andra buffers kontinuerligt med?mvhJ Citera
Laggeman Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 KH förbrukas väl av skelettbildande koraller om jag inte minns fel? Även kalkalger förbrukar KH. Citera
Wiking Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Det stämmer som Laggeman skriver, det förbrukas när koraller och annat växer, mao helt naturligt. Många använder Balling metoden för att ligga på jämnt och bra värde, läs denna tråden: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=29342 Citera
Nordin Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Det stämmer som Laggeman skriver, det förbrukas när koraller och annat växer, mao helt naturligt. Många använder Balling metoden för att ligga på jämnt och bra värde, läs denna tråden: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=29342Helt offtopic, Jag måste fråga dig vad "mao" betyder ?, den enda förkortningen jag kan som kanske kan stämma till det är "My ass out". Ja e bara lite nyfiken Citera
Virse Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Helt offtopic, Jag måste fråga dig vad "mao" betyder ?, den enda förkortningen jag kan som kanske kan stämma till det är "My ass out". Ja e bara lite nyfiken "Med andra ord" Citera
ljungberg Postat 9 augusti 2010 Författare Postat 9 augusti 2010 Tackar, det jag misstänkte då några av mina korallers skellett har vuxit till sig väldigt bra. Citera
Nordin Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 "Med andra ord"Aha, där ser man det slog mig aldrig att det kunde vara det, man kanske är för mycket i Engelskan och Amerikanskan endå Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.