pwin Postat 12 augusti 2010 Postat 12 augusti 2010 Slemmar gör dom för att försöka skydda sig."Giftet" gör att dom inte orkar stå emot ljuset.Du får nog räkna med att alltid behöva byta mycket vatten om du skall ha stora mängder mjuk, LPS och SPS tillsammans. Citera
Dimorb Postat 12 augusti 2010 Författare Postat 12 augusti 2010 Jag har under de sista 2-3 veckorna ökat belysningstiden i akvariet så när de nu har slemmat en del kanske det också har bidragit till att de mår sämre?Jag skall se om jag kan ge dem lite rum att andas genom att skruva ner den till den normala belysningstiden igen. Det har de ju mått bra av i över ett år.Hur mycket räknar du som mycket vatten? Hur ofta och hur mycket? Jag byter ungefär 30-35% en gång i månaden. Till det filtrerar jag konstant med aktivt kol.Jag tycker inte jag har många lps:er eller mjukisar. Jag har några som säkert är rätt så kraftiga p.g.a. sin storlek och kanske är de lite värre än andra men på det hela taget har jag bara en stor euphyllia, en stor bubbelkorall och så en stor neongrön sinularia. Resten av korallerna i mitt kar är betydligt mindre lps:er och ricordeor/skivor. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.