Gå till innehåll

Andreas 200l


turboadde

Rekommenderade inlägg

Det är en giesemann infinity 250wmh och 2x24w t5. Jag har T5:orna tända kl 12-22 och mh:n tänd kl 14-21. resten av tiden e de mörkt. Det är giesemanns original lampor i. MH=MEGACHROME coral 14.500 Kelvin. T5=2x POWERCHROME actinic + 22.000 Kelvin

Ang. ljuset dag-/kvällstid; hur går övergången från dag till kväll rent teknikmässigt? Alltså, vilket ljus är på på dagen och vilket är på på kvällen? :)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Tillbringade mesta delan av Fredagen i bil med en kompis på en lång shopping resa. Satte oss i bilen kl 06:00 och dundra raka vägen ner till Bio-ted där Jenny tog emot oss i affären, ca 60mil. Efter lång tids kollande bland alla korallerna (Va sjukt många) så handla jag en grymt fin mussla och en röd montipora sp.

Åkte sedan vidare till ciklidhuset där det vart en Valenciennea puellaris och 3st Calcinus leavimanus blue eye crab och 2st Phimochirus spp som påstås äta cyano.

Sedan bar resan iväg för att träffa en grymt glad och trevlig norrman för att köpa en fin fragg av montipora. Stort tack Pål den e grymt fin. Hoppas den klarar sig bra nu.

Resan fortsatte till Uddevalla där kompisen skulle hämta upp några vinter fälgar.

Sen bar det av hem mot Östhammar igen. Hamna i blixthalka och fick köra 30km/h ett tag och titta på ca 8 bilar som kört av och lastbilarna stog stilla efter vägkanten på bara några km. Var hemma kl 02:00 och det var bara att börja vattna in allt och kom isäng kl 04:00.

Bra jobbig resa men när jag idag tittar in i akvariet så var det värt det hehe.

Några bilder på nyköpen.

Mussla från Bio-ted

post-2725-14468920551967_thumb.jpg

Röd montipora sp från Bio-ted

post-2725-1446892055245_thumb.jpg

Fripassagerar korall från den röda montiporan. En grymt lila Montipora :ler:

post-2725-14468920552227_thumb.jpg

Sist men inte minst en bild på Fraggen från Pål

post-2725-14468920552661_thumb.jpg

Ps Letar fortfaran fragg från Blå och Röd Acropora Millepora eller liknande PM:a mig ;) Ds

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...