Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej! Är sugen på en refraktometer, helst en med LED-ljus, nån som vet nån som säljer dom? Vad kostar dom som billigast med LED-belysning? Några modeller man ska hålla sig borta ifrån?

Mvh/Jon

Postat
Vad skulle LED göra för nytta på en refraktometer?

Jag kan föreställa mig att den lyser in så att man inte behöver en annan ljuskälla. Men jag har aldrig sett något liknande.

Varför skulle inte en vanlig refraktometer duga?

Postat

Dom finns att köpa på ebay men jag har inte sett dom i någon annan butik/webbhandel.

Det är ju sååå jobbigt annars att hitta en bra ljuskälla när man är saltvattensakvarist;)

//NiXoN

Postat

Men! Vad ni är griniga idag då! :) Då slipper man ju hålla på o veva runt o hitta ljuspunkten, bara att trycka på en knapp så får man kalasljus direkt i linsen!

Kompisen har en sådan som har LED som jag har lånat för tillfället och jag tyckte det var en bra grej! Hellre en med än en utan! :)

Självklart duger en vanlig! (men det ju alltid kul att vara värst)

Kan tillägga att det vart stor skillnad när jag riktade den mot dagsljuset ut genom fönstret jämfört med Ledbelysningen på, mycket ljusare med Ledlampan på! Så helt onödigt är det inte, bara lite! ;)

Mvh/Jon

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...