JonR Postat 20 augusti 2010 Postat 20 augusti 2010 Hej! Är sugen på en refraktometer, helst en med LED-ljus, nån som vet nån som säljer dom? Vad kostar dom som billigast med LED-belysning? Några modeller man ska hålla sig borta ifrån?Mvh/Jon Citera
Dykaren Postat 20 augusti 2010 Postat 20 augusti 2010 Vad skulle LED göra för nytta på en refraktometer? Citera
Virse Postat 20 augusti 2010 Postat 20 augusti 2010 Vad skulle LED göra för nytta på en refraktometer?Jag kan föreställa mig att den lyser in så att man inte behöver en annan ljuskälla. Men jag har aldrig sett något liknande.Varför skulle inte en vanlig refraktometer duga? Citera
NiXoN Postat 20 augusti 2010 Postat 20 augusti 2010 Dom finns att köpa på ebay men jag har inte sett dom i någon annan butik/webbhandel.Det är ju sååå jobbigt annars att hitta en bra ljuskälla när man är saltvattensakvarist;)//NiXoN Citera
JonR Postat 20 augusti 2010 Författare Postat 20 augusti 2010 Men! Vad ni är griniga idag då! Då slipper man ju hålla på o veva runt o hitta ljuspunkten, bara att trycka på en knapp så får man kalasljus direkt i linsen! Kompisen har en sådan som har LED som jag har lånat för tillfället och jag tyckte det var en bra grej! Hellre en med än en utan! Självklart duger en vanlig! (men det ju alltid kul att vara värst) Kan tillägga att det vart stor skillnad när jag riktade den mot dagsljuset ut genom fönstret jämfört med Ledbelysningen på, mycket ljusare med Ledlampan på! Så helt onödigt är det inte, bara lite! Mvh/Jon Citera
Lasse Postat 21 augusti 2010 Postat 21 augusti 2010 Jag har en Fungerar utmärkt men använder faktiskt lika ofta dagsljuset från fönstret MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.