Nord Postat 8 september 2010 Författare Postat 8 september 2010 Har rengjort de flera gånger hjälper inte. Verkar som magnet har för liten diameter och att den är för klen. kan man köpa ny impeller ? isf vart ? Citera
Exxec Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 pwss har en del reservdelar. Om du inte får ordning på den så tycker jag att dom små sieo pumparna funkar bra, iaf ljudmässigt, har ju inte haft dom så länge så vet inte hur dom håller i längden. Citera
mano Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Om pumpen är rengjord och tömd på luft så tycker jag att du ska testa att bara låta pumpen vara i nån vecka eller två, den kan bli avsevärt mycket tystare av det.Om det inte funkar så får vi fundera lite mer. Citera
Nord Postat 16 september 2010 Författare Postat 16 september 2010 Fraggarna har vart i en dag, tycker dem har tagit igen sig ganska bra.Dock så flyttade jag precis den lilla Sarcophyton som inte hade hunnit pumpat upp sig innan foto.Stort tack till Per-Åke för alla fraggar.Stort tack till Magnil till ett sådant fint clown par. Citera
mbuna Postat 16 september 2010 Postat 16 september 2010 Fina clowner:) clowner påminner en del om mina ciklider i sin strävan att ta ett revir, hehe Citera
Nord Postat 16 september 2010 Författare Postat 16 september 2010 Tack, så sant så. Nu måste jag beställa en ny pump så man blir av med den fulla filterpumpen samt skaffa något "hem" till clownerna (anemo kanske ?). Citera
Nord Postat 20 september 2010 Författare Postat 20 september 2010 Tänkte hör, hur lång tid tar det innan koraller fäster ? Min xenia växer som ogräs också. Citera
koaala Postat 21 september 2010 Postat 21 september 2010 Jag köpte också några koralia pumpar och ville ha dem för vågor men varje gång pumpen startade då var det som ett flygplan börjat lyfta, orkade inte lyssna och har nu båda på oavbrytet. Om man riktar rätt då ser man endå det gungande effekten och ny är båda ny knäpptysta. Citera
Nord Postat 25 oktober 2010 Författare Postat 25 oktober 2010 Hej.Det var länge sen.Karet puttar och går. Allt har vart bra. Har inte haft några dödsolyckor eller olyckor över huvudtaget.Mätte kalcium och magnesium. Dom låg på 470 resp 1420. Vilket är högt för bägge två. Jag tillsätter absolut ingenting, hur kommer det sig att dom är för höga ? Samt ska jag vidta några åtgärder ? Citera
Exxec Postat 25 oktober 2010 Postat 25 oktober 2010 Hur mäter du salthalt? Om du inte tillsätter något så måste det ju komma från saltet och då borde du ligga ganska högt. Citera
Nord Postat 27 oktober 2010 Författare Postat 27 oktober 2010 Jag mäter med en flytande "sticka" kommer inte på vad den heter. Just nu ligger jag på 1,023 vid 25 C Citera
Nord Postat 5 oktober 2011 Författare Postat 5 oktober 2011 En uppdate på hur de går, de var länge sen. Har problem med trådalger. Lite bilder. Citera
Nord Postat 5 oktober 2011 Författare Postat 5 oktober 2011 Nu på senare tid har jag mer eller mindre använt karet som ett "lager" till jag hittar ett större passande kar. Ni får ursäkta röran. Första prio är att bli av algerna. Tror de har kommit pga för höga värden fosfat. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.